کتاب تاریخ مختصر نئولیبرالیسم

A brief history of neoliberalism
کد کتاب : 6783
مترجم :
شابک : 9789648898262
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 320
سال انتشار شمسی : 1397
سال انتشار میلادی : 2005
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب تاریخ مختصر نئولیبرالیسم اثر دیوید هاروی

نئولیبرالیسم - این دکترین که مبادله بازار به خودی خود یک اخلاق است و می تواند به عنوان یک راهنما برای تمام کنش های انسانی عمل کند - از سال 1970 یا پس از آن، هم در اندیشه و هم در عمل در بسیاری از نقاط جهان مسلط شده است. دیوید هاروی، نویسنده ضد امپریالیسم جدید، برای مخاطبان گسترده ای می نویسد که به دنبال تغییر در ساختارهای سلطه آمیز هستند. او کتاب تاریخ مختصر نئولیبرالیسم را نوشته است تا شرحی مبسوط از شیوه های اقن=تصاد سیاسی معاصر در نظم نئولیبرالیزم جهانی را افشا کند. هاروی سالهاست که در جبهه ضد امپریالیزم تلاش می کند و همواره با پژوهش ها و سخنرانی هایش علیه سرمایه داری نوین موضع گیری کرده است. این کتاب برای فارسی زبانان نیز حائز اهمیت است زیرا که سیاست های مبتنی بر خصوصی سازی و نظام های مالی آلوده نیز در ایران مانند سایر نقاط جهان نفوذ کرده است. این کتاب گامی مهم در راستای روشن‌بینی نسل جدید از منتقدان و فعالان سیاسی در ایران می تواند باشد.

ای اثر در اینجا داستان سیاسی-اقتصادی را بیان می کند که نئولیبرالیزاسیون از کجا آمده و چگونه در صحنه جهانی گسترش یافته است. نویسنده از طریق تعامل انتقادی با این تاریخ، چارچوبی را برای تحلیل خطرات سیاسی و اقتصادی می‌سازد که اکنون ما را احاطه کرده اند.

این کتاب در دسترس ترین و موجزترین مروری بر نئولیبرالیسم به عنوان یک ایدئولوژی و عملکرد اقتصادی است که تاکنون نوشته شده است. منشا این ایده، تأثیر مخربی که بر نیروی کار در جهان پیشرفته و در حال توسعه داشته است، و چگونگی تعمیق گرایشات بحران در سیستم را نشان می دهد... هاروی خدمت بزرگی به چپ در طرح یک تاریخ روشن، مختصر و تحریک آمیز از نئولیبرالیسم انجام داده است، تاریخچه ای که می تواند به آموزش نسل جدیدی از رادیکال ها و انقلابیون کمک کند.

کتاب تاریخ مختصر نئولیبرالیسم

دیوید هاروی
دیوید هاروی (به انگلیسی: David Harvey) (متولد ۳۱ اکتبر ۱۹۳۵، گیلینگام، کِنت، انگلستان)، استاد ممتاز جغرافیا و انسان‌شناسی در دانشگاه شهریِ نیویورک است. هاروی یکی از مهم‌ترین نظریه‌پردازان در عرصهٔ مسائل اجتماعی جهان است، او درجهٔ دکترای خود را در رشتهٔ جغرافیا در سال ۱۹۶۱ از دانشگاه کمبریج دریافت کرده‌است. به دلیل تأثیر و نفوذ چشمگیرش، در میان ۲۰ نویسندهٔ مرجع در عرصهٔ علوم انسانی قرار گرفته‌است. علاوه بر آن، او یکی از مرجع‌ترین جغرافی‌دانان آکادمیک در سطح ج...
دسته بندی های کتاب تاریخ مختصر نئولیبرالیسم
نکوداشت های کتاب تاریخ مختصر نئولیبرالیسم
Harvey's book is deeply insightful, rewarding and stimulating. His history of neoliberalism may indeed be brief, but the richness and profundity of this volume is without question
کتاب هاروی عمیقا خردورزانه و محرک است. تاریخ نئولیبرالیسم او ممکن است در واقع کوتاه باشد، اما غنا و ژرفای فوق العاده آن جای تردیدی را باقی نمیگذارد.
democratiya

قسمت هایی از کتاب تاریخ مختصر نئولیبرالیسم (لذت متن)