کتاب فرمول بندی رفتاری شناختی

Cognitive Behavioral Formulation
راهنمای کارورزی دانشجویان روانشناسی بالینی
کد کتاب : 6922
شابک : 978-6002500588
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 312
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2015
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : 1 خرداد

معرفی کتاب فرمول بندی رفتاری شناختی اثر شهربانو قهاری

"فرمول بندی رفتاری شناختی" کتابی است نوشته ی دکتر "شهربانو قهاری" که به عنوان "راهنمای کارورزی دانشجویان روانشناسی بالینی" استفاده می شود. این اثر که در سیصد و اندی صفحه به قلم دکتر "شهربانو قهاری" به رشته ی تحریر درآمده و توسط انتشارات دانژه به عرصه ی چاپ رسیده است، مشتمل بر هفت فصل می باشد که هر کدام "فرمول بندی رفتاری شناختی" منحصر به فردی را ارائه می کنند و می توانند به عنوان "راهنمای کارورزی دانشجویان روانشناسی بالینی" استفاده شوند.
در فصل نخست کتاب "فرمول بندی رفتاری شناختی" به قلم دکتر "شهربانو قهاری"، شرح حال روان پزشکی به دقت تشریح می شود و ابعاد مختلف آن زیر ذره بین قرار می گیرد. در فصل دوم نویسنده به شیوه های سنجش و ارزیابی در روان پزشکی می پردازد و در فصل سوم، طرح واره ها را مورد بررسی قرار می دهد. فصل چهارم اساس و نحوه ی فرمول بندی را تشریح می کند و طرح درمان در فصل پنجم کتاب، شرح داده می شود. فصل ششم کتاب "فرمول بندی رفتاری شناختی" به ساختار جلسات درمانی اختصاص دارد و فصل هفتم آن که فصل انتهایی کتاب نیز هست، به مصاحبه ی انگیزشی می پردازد.
با توجه به نقش فرمول بندی در فرآیند درمان و اهمیت آن در انتخاب راهکار مناسب درمان و همچنین با توجه به حفره ی اطلاعاتی که در این زمینه در منابع فارسی وجود داشت، دکتر "شهربانو قهاری آستین همت را بالا زده و کتابی را به نگارش درآورده که با ساده ترین زبان ممکن و با بیانی روان، به روان شناسان بالینی، علی الخصوص دانشجویان در دوره ی کارورزی کمک می کند تا شناختی بهتر در این زمینه کسب کنند.

کتاب فرمول بندی رفتاری شناختی

شهربانو قهاری
من دکتر قهاری، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران هستم و با مراکزی از جمله: مرکز مشاوره سگال (۱۳۸۴ تا کنون) به صورت پاره وقت، خوابگاه دانشگاه تهران (۱۳۸۴ تا کنون) به صورت پاره وقت، مرکز مشاوره دانشگاه تهران (۱۳۸۲ تا کنون) به صورت پاره وقت و با هدف رفتار درمانی-شناختی برای اختلالات اضطرابی، افسردگی و اعتیاد دانشجویان دانشگاه، همکاری می کنم. قابل ذکر می باشد که فارغ التحصیل روان شناسی بالینی در سه مقطع کارشناسی (دانشگاه علامه طباطبایی)، کارشناسی ارشد و دکترا (دانشگاه علوم پزشکی ایران) هستم....
دسته بندی های کتاب فرمول بندی رفتاری شناختی
قسمت هایی از کتاب فرمول بندی رفتاری شناختی (لذت متن)
سنجش و فرمول بندی، نقشه و راهنمای کار درمان به شمار می رود و بدون آن هدف گزینی، انتخاب راهبردهای مناسب و دستیابی به اهداف درمانی امکان ناپذیر است. فرمول بندی به درمانگر کمک می کند تا بیمار را از دریچه بزرگتری ببیند و "تصویر بزرگ" از بیمار را در اختیار داشته باشد تصویری که گذشته حال و آینده بیمار را به لحاظ روانشناختی در خود جای داده است.