کتاب 10 زن، 10 آینه، 10 سنگ

10 women, 10 mirrors, 10 stones
(تصویر زن در آثار نویسندگان معاصر)
کد کتاب : 70319
شابک : 978-9641915096
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 168
سال انتشار شمسی : 1400
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب 10 زن، 10 آینه، 10 سنگ اثر تورج رهنما

کتاب « 10 زن، 10 آینه، 10 سنگ» (تصویر زن در آثار نویسندگان معاصر) نوشته « تورج رهنما» توسط انتشارات مروارید منتشر شده است.
جای تردید نیست: ما زیر سقف‌های کاغذی زندگی می‌کنیم، زیر سقف‌هایی که هر لحظه خطر فرو ریختن آن‌ها وجود دارد. این، سرنوشت بیش از نیمی از مردم جهان، به‌ویژه ساکنان کشورهای جهان سوم است. به بیان روشن‌تر: هر کجا فقر، بی‌عدالتی، خفقان و ستم هست، سقف‌ها از کاغذند. ما زیر چنین سقف‌هایی زندگی می‌کنیم. از این‌رو ادبیات ما هم (که مستقیما از زندگی ما متأثر است) نمی‌تواند تپنده و شاداب باشد. به‌ویژه ادبیات داستانی ما. در این زمینه آثار زنان نویسندۀ ما نیز مستثنا نیست. کتاب حاضر مجموعه‌ای است از ده تصویر زنده از آثار ده نویسندۀ امروز ایران.

کتاب 10 زن، 10 آینه، 10 سنگ

تورج رهنما
تورج رهنما (متولد ۱۳۱۶ در اهواز) مترجم، شاعر و پژوهشگر زبان و ادبیات آلمانی است.رهنما تحصیلات ابتدایی و دبیرستان را در ایران گذراند. سپس برای ادامه تحصیل به آلمان رفت و در دانشگاه مونیخ دررشته پزشکی ثبت‌نام کرد. در حدود دو ماه به آموختن زبان آلمانی در انیستیتو گوته پرداخت. او چهار سال در رشته پزشکی تحصیل کرد، ولی با موافقت دانشگاه و سفارت آلمان رشته تحصیلی‌اش را تغییر داد. بعد در رشته ادبیات آلمانی، روان‌شناسی و تعلیم و تربیت ادامه تحصیل داد و موفق به اخذ درجه فوق لیسانس در هما...