کتاب کیکاووس پادشاه کوران

Keykavoos
رمان های شاهنامه19
کد کتاب : 72736
شابک : 978-9645454508
قطع : پالتویی
تعداد صفحه : 72
سال انتشار شمسی : 1396
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 21 اردیبهشت

معرفی کتاب کیکاووس پادشاه کوران اثر ابوالقاسم فردوسی

رمان «کیکاووس پادشاه کوران» اثری است به بازآفرینی محمدرضا یوسفی. این کتاب نوزدهمین جلد از مجموعه رمان‌های شاهنامه است که به روایت داستان کیکاووس پادشاه کوران می‌پردازد. کیکاووس که بعد از پدرش به پادشاهی رسیده، به دنبال راهی می‌گردد که مانند پادشاهان پیشین نام‌اش بر سر زبان‌ها بیفتد و از او به نیکی یاد شود؛ او بعد از خواب عجیبی که می‌بیند تصمیم می‌گیرد که به سرزمین دیوان لشکرکشی کند. مجموعه رمان‌های شاهنامه داستان‌هایی برای کودکان سال‌های آخر دبستان و نوجوانان است. این مجموعه داستان‌های کوتاهی از شاهنامه را با پرداختی تازه، در قالب رمان بازآفرینی کرده است. خواندنشان هم کودکان و نوجوانان را با شاهنامه آشنا می‌کند و هم لذت خواندن یک رمان را به آن‌ها خواهد داد.

کتاب کیکاووس پادشاه کوران

ابوالقاسم فردوسی
ابوالقاسم فردوسی طوسی (زادهٔ ۳۲۹ هجری قمری – درگذشتهٔ ۴۱۶ هجری قمری، در طوس خراسان)، شاعر حماسه‌سرای ایرانی و سرایندهٔ شاهنامه، حماسهٔ ملی ایران، است. برخی فردوسی را بزرگ‌ترین سرایندهٔ پارسی‌گو دانسته‌اند که از شهرت جهانی برخوردار است. فردوسی را حکیم سخن و حکیم طوس گویند.پژوهشگران سرودن شاهنامه را برپایهٔ شاهنامهٔ ابومنصوری از زمان سی سالگی فردوسی می‌دانند. تنها سروده‌ای که روشن شده از اوست، خود شاهنامه است. شاهنامه پرآوازه‌ترین سرودهٔ فردوسی و یکی از ...
قسمت هایی از کتاب کیکاووس پادشاه کوران (لذت متن)
پس از کیقباد، هنگامی که کیکاووس بر تخت پادشاهی نشست، با خود اندیشید و گفت: «من چه کنم، چگونه زندگی کنم، چه کارهایی انجام دهم تا چنان پادشاهان گذشته، منوچهرشاه و فریدون شاه و جمشیدشاه و کیومرث شاه باشم؟