کتاب یادگار زریران

Yadegar-e Zariran
کد کتاب : 77055
شابک : 978-9648564938
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 64
سال انتشار شمسی : 1394
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب یادگار زریران اثر قطب الدین صادقی

متن اصلی ، به نام "یادگار زریران" یا به عنوان "ایاتکار زریران" نیز شناخته می‌شود. این رساله حماسی و مذهبی به زبان پارتی نوشته شده بود، اما در حال حاضر به زبان پهلوی باقی مانده و داستان آن به دوران باستان ایران بازمی‌گردد. داستان این کتاب دربارهٔ زمانی است که گشتاسپ و خاندان او به دین مزداپرستی (زرتشتی) روی آورده بودند. ارجاسپ، شاه خیون‌ها، در یک نامه به گشتاسپ خواستار بازگشت به دین قدیمی یا آمادگی برای جنگ شد. گشتاسپ تردیدهای خود را نشان می‌دهد و دلایلی برای پاسخ دهی به ارجاسپ ندارد. زریر، برادر گشتاسپ، به سرعت پاسخ نامه‌ای را تدوین می‌کند و با ارجاسپ به جنگ می‌پردازد. او به عنوان سرپرست ارتش ایران در این نبرد ظاهر می‌شود و سرانجام سالاری سپاه ایران می‌شود. جنگ آغاز می‌شود و متن حاضر وقایع این نبرد را روایت می‌کند.

کتابی که شما در دست دارید، براساس این متن باستانی ساخته شده است و به عنوان یک نمایشنامه اقتباسی از این داستان عرضه شده است. این نمایشنامه به تصویر کشیدن و اجرای واقعی و تجسمی این داستان باستانی می‌پردازد. از این رو، این کتاب می‌تواند یک تجربه‌ی جذاب و آموزنده برای خوانندگان باشد.

کتاب یادگار زریران

قطب الدین صادقی
قطب‌الدین صادقی (زادهٔ ۶ اردیبهشت ۱۳۳۱، سنندج) نویسنده، فیلم‌نامه‌نویس، مترجم، کارگردان تئاتر، استاد دانشگاه، بازیگر سینما، تلویزیون و عضو فرهنگستان زبان و ادب فارسی ایران است.وی در سال ۱۳۵۴ مدرک کارشناسی خود را در رشتهٔ هنرهای نمایشی، از دانشکدهٔ هنرهای زیبای دانشگاه تهران دریافت نمود؛ سپس جهت ادامهٔ تحصیل عازم فرانسه شد و توانست در دانشگاه سوربن پاریس، دورهٔ کارشناسی ارشد و دکترای خود را در رشتهٔ هنرهای نمایشی به پایان ببرد. پس از پایان تحصیلات در سال ۱۳۶۴ به ایران بازگشت و د...