کتاب سنجاقکی نشسته بر کف استخر

Dragonfly sitting on the pool floor
کد کتاب : 7744
شابک : 9786009458325
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 144
سال انتشار شمسی : 1394
سال انتشار میلادی : 2015
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب سنجاقکی نشسته بر کف استخر اثر فریبا کلهر

چگونه می توان قصه ی زندگی شیخ شهاب الدین سهروردی را نوشت، در حالی که از زندگی او چیز زیادی نمی دانیم؟ شیخ شهاب الدین در دهکده ی سهرورد، از حوالی زنجان، به دنیا آمد. اما امروز، این دهکده وجود ندارد تا سراغ کودکی های شیخ را از کوچه پس کوچه هایش بگیریم از این که بگذریم، در هیچ کتابی، درباره ی زندگی خصوصی شیخ چیزی نوشته نشده است: آیا شیخ ازدواج کرد؟ همسرش که بود؟ پدر و مادرش که بودند؟ خواهر و برادرهایش؟ بچه هایش؟ و بسیاری از سوالات دیگر که جواب هایش در تاریخ گم شده است. حتی درباره ی سنی که شیخ به قتل رسید هم نظرها متفاوت است. بعضی ها گفته اند شیخ در سی سالگی به قتل رسید و بعضی ها گفته اند درسی و سه، سی و پنج و حتی در سی و هشت سالگی. این ها را گفتم تا خواننده بداند هسته ی واقعیت در این نوشته بسیار کوچک است و میوه ی خیال پردازی بسیار بزرگ.

کتاب سنجاقکی نشسته بر کف استخر

فریبا کلهر
فریبا کلهر فعالیت خود را از دهه شصت و با حضور در مجله‌های رشد، در حیطه ادبیات داستانی کودک و نوجوان آغاز کرده و تألیفات زیادی نیز در این حیطه از خود برجای گذاشته‌است. او حدود سیزده سال، از بدو تأسیس سروش کودکان تا حدود سال۱۳۸۳ سمت سردبیری ماهنامه سروش کودکان را برعهده داشت و با ویژه‌نامه کودکان روزنامه همشهری که آفتابگردان نامیده می‌شد به مدت شش ماه و به عنوان دبیر سرویس شهری همکاری می‌کرد. کتاب سوت فرمانروا اثر این نویسنده در سال ۱۳۶۹ یعنی زمانی که او فقط بیست و هشت ...
دسته بندی های کتاب سنجاقکی نشسته بر کف استخر
قسمت هایی از کتاب سنجاقکی نشسته بر کف استخر (لذت متن)
با خودش می گفت: " باید بروم، چرا زودتر بزرگ نمی شوم؟!" پسرک اسیر قفس نبود. اسیر خیالات و رویاهای خودش بود: - پشت بیابان ها چیست؟ - مردم سرزمین های دیگر به چه می اندیشند و چگونه زندگی می کنند؟ پدر مراقب بود. او را می دید که زیر فشار رویاهایش از پا در می آید. با خودش می گفت: " چه تب و تابی برای کردن، رفتن، نماندن دارد."

شمس از او پرسید: " چه شده. اتفاقی افتاده است؟ " سدید گفت: " نه. بی جهت غمگین هستم." شیخ گفت: " در این جهان، روح بشر پیوسته افسرده و غمگبن است. هر روح قبل از فرود آمدن به دنیای بدن، در دنیای فرشتگان منزل داشته است. هنگام داخل شدن به بدن، روح به دو نیم تقسیم می شود. یکی در آسمان باقی می ماند و دیگری در بدن فرود می آید. به همین دلیل است که در این جهان، بشر پیوسته افسرده و غمگین و در کست و جوی نیمه ی دیگر خود است. انسان وقتی به سعادت می رسد و خوشحال می شود که با نیمه ی آسمانی خود متحد شود و به منزلگاه ملکوتی خود برود."