کتاب خانه ام همین جاست

Khaneam Haminjast
(خاطرات افسانه قاضی زاده)
کد کتاب : 80734
شابک : 978-9645063618‬‬‬
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 116
سال انتشار شمسی : 1393
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : 24 اردیبهشت

معرفی کتاب خانه ام همین جاست اثر گلستان جعفریان

کتاب خانه‌ام همین جاست به قلم گلستان جعفریان، به روایت مقطعی حساس از زندگی یک دختر خرمشهری می‌پردازد که موقعیت خاص او باعث می‌شود تا رفتارهایی از خود نشان ‌دهد که در حالت عادی غیر منتظره است. این کتاب خانه‌ام همین جاست در هفت فصل تدوین شده است.
افسانه قاضی‌زاده که در این اثر به روایت داستان زندگی‌اش می‌پردازد از دوران انقلاب و پخش اعلامیه شروع می‌کند و سپس جنگ را به تصویر می‌کشد. او به محض شروع جنگ، به یاری مجروحان در بیمارستان شهر رفته و از آن‌جا برای غسل و کفن شهیدان به قبرستان جنت‌آباد می‌رود.
در روزهای سخت و دشوار حمله عراق به خرمشهر و در شرایطی که اغلب زن ها شهر را ترک کرده اند، افسانه دختر 18 ساله خرمشهری همراه پروانه و محمدجواد خواهر و برادرش در شهر می ماند و کار رسیدگی به مجروحان را شروع می کند.
خانواده او سوار بر وانتی پر از جمعیت همسایه ها شهر را ترک می کنند، اما او حاضر به ترک شهر نمی شود و مسجد را برای امدادرسانی انتخاب می کند. او سپس برای کمک به مجروحان به بیمارستان شهر می رود و از آنجا به قبرستان جنت آباد رفته و مشغول غسل و کفن شهیدان می شود. در آنجا با صحنه های دردناکی مواجه می شود که تا به حال نه دیده و نه شنیده است، پس به مسجد جامع شهر می رود و مشغول تدارکات می شود و مدتی را هم در بیمارستان در اتاق عمل مشغول به خدمت می شود.
افسانه در کتاب خانه ام همین جاست از خاطرات دوران جنگ می گوید، از مجروح ها، کشته ها و شهیدان، زنان و مردان و کودکان بی پناه. او از وضع بهداشت و تعزیه و اسکان جنگ زده ها هم می گوید. قاضی زاده روای عینی سختی هایی است که طی 34 روز بر مردم خوزستان رفته است. به گفته منتقدان نسبت به دیگر آثار منتشر شده این حوزه دارای ایجاز بوده و همچنین روایتی صریح و جذاب دارد.

کتاب خانه ام همین جاست

گلستان جعفریان
جعفریان در سال 1352 در مشهد متولد شد ولی به شهر کرج کوچ نمود. تحصیلاتش را تا مقطع کارشناسی الهیات (گرایش تاریخ و تمدن ملل اسلامی) ادامه داده است. او کار تالیف را با کتاب "چنده لا تا جنگ است" آغاز کرد. جعفریان به مدت 2 سال معاون پژوهش دانشگاه علوم انتظامی بوده و با روزنامه های قدس و خراسان، دوهفته نامه کمان (دفتر ادبیات و هنر)، موسسه روایت فتح (بخش تحقیق)، بسیج جامعه پزشکی و ماهنامه سوره همکاری داشته است. او در مسابقات استانی و دانشجویی صاحب جوایزی شده و در جشنواره مطبوعات سال 83 در بخش ویژه ب...