کتاب خاطرات ایران

Khaterat-e Iran
(خاطرات ایران ترابی)
کد کتاب : 39179
شابک : 978-0741752383
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 416
سال انتشار شمسی : 1399
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 7
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

معرفی کتاب خاطرات ایران اثر شیوا سجادی

کتاب خاطرات ایران متعلق به خانم «ایران ترابی» است و موضوع اصلی آن جنگ ایران و عراق در دوره ۱۳۵۹ تا ۱۳۶۷ می باشد. خانم ترابی در شهرستان «تویسرکان» که یکی از شهرهای استان همدان است، در سال ۱۳۳۴ متولد شد. او با وجود تعدادی سال تحصیل متعاقبا به دلیل علاقه به خدمت به مردم وارد حوزه درمان شد.

اما انگیزه و تعهد او به خدمت به مردم در دوران انقلاب اسلامی و سال‌های دفاع مقدس به صورت ویژه به شکل یک عهده‌داری ویژه آشکار شد. در روزهای ابتدایی حملات تحمیلی به ایران در دوران جنگ تحمیلی، او به عنوان یک داوطلب آماده به خدمت در مناطقی که تحت حملات دشمن قرار گرفته بود، شد.

کتاب خاطرات ایران به دقت و جزئیات از حوادث و تجربیاتی که خانم ترابی در طول این دوره تاریخی مشاهده کرده و در مورد ماجراها و رویدادهایی که به دفاع از دین و سرزمین ایران مرتبط بوده‌اند، سخن می‌گوید. هدف اصلی این کتاب شناسایی و ثبت حوادث و یادگاران آن دوره تاریخی با تمرکز بر انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و نقش تاریخی شخصیت‌هایی که در این دوران مشارکت و ایفای نقش کرده‌اند، می‌باشد.

کتاب خاطرات ایران

قسمت هایی از کتاب خاطرات ایران (لذت متن)
در ماشین را باز کردم و بالا رفتم، تمام صندلی ها را برداشته و مجروحین کف اتوبوس نشسته بودند. هنوز لباس منطقه را به تن داشتند روی هر کدام یک پتو انداخته بودند که سرما نخورند. تمام تنشان تاول شده و صورت هایشان باد کرده بود، طوری که چشمشان جایی را نمی دید. هیچ کدام از آن ها بالای سی سال سن نداشتند. دست اولین نفر را که گرفتم تا پیاده اش کنم، با صدای خفه و گرفته ای، که به زحمت شنیده می شد، گفت: «دست مرا نگیرید.»گفتم: «باشد من گوشه این پتو را می گیرم. شما هم گوشه پتوهای همدیگر را بگیرید و آهسته پشت سرهم بیایید.