کتاب در ستایش آهستگی

Dar setayesh-e ahestegi
تاملاتی در شناخت شتاب و تمرین آهستگی
کد کتاب : 86706
شابک : 978-6222901455
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 162
سال انتشار شمسی : 1401
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 21 اردیبهشت

معرفی کتاب در ستایش آهستگی اثر مهدی کمپانی زارع

در این عصر پرشتاب چگونه می‌توان به آهستگی دست یافت و از شتابزدگی دوری جست؟ کتاب «در ستایش آهستگی: تأملاتی در شناخت شتاب و تمرین آهستگی»، نوشتۀ مهدی کمپانی زارع، کتابی است در آسیب‌شناسی شتابزدگی عصر مدرن و تأکید بر ضرورت آهستگی در زمانه‌ای که شتاب، عنصر غالب آن است.
در کتاب «در ستایش آهستگی»، با اتکا به آموزه‌های ادبیات کلاسیک ایران و مفاهیم مطرح‌شده در بعضی اشعار کلاسیک ایرانی و نیز با استناد به فلسفۀ مدرن غرب و اندیشه‌های متفکران دیگر نقاط جهان، از مواهب و سودمندی‌های آهستگی سخن به میان آمده و به ریشه‌یابی شتابزدگی عصر مدرن پرداخته شده و چرایی غلبۀ شتاب در این عصر مورد کندوکاو قرار گرفته است.
نویسنده در کتاب «در ستایش آهستگی»، چنانکه در مقدمۀ این کتاب اشاره شده، «معتقد است بخش قابل توجهی از به‌هم‌ریختگی‌های درونی انسان جدید که در جهان بیرون وی نیز به منازعاتی پایان‌ناپذیر منجر شده است، ریشه در فقدان آهستگی و شتاب روزافزون دارد».
کتاب «در ستایش آهستگی» مضرات شتابزدگی را برمی‌شمارد و با نشان دادن مزیت‌های آهستگی، مخاطبان خود را به آهستگی و پرهیز از شتاب فرامی‌خواند.
در زمانه‌ای که شتاب سرسام‌آور در همۀ امور دست بالا را دارد و شتابزدگی مجالی برای درنگ و تأمل باقی نگذاشته است، کتاب «در ستایش آهستگی» دعوتی است به کاستن از این شتاب سرسام‌آور و درک ضرورت توقف و درنگ و تأمل در امور.

کتاب در ستایش آهستگی

مهدی کمپانی زارع
مهدی کمپانی زارع در 25 بهمن 1359 در شیراز متولد شد. دوره­های ابتدایی و متوسطه را در مدارس امیرکبیر و راهنمایی توحید گذراند و از دبیرستان شهید ترابی همان شهر دیپلم گرفت. در سال 1379 در رشته علوم قرآن و حدیث دانشگاه شیراز پذیرفته شد. در این مقطع از محضر استادانی چون دکتر سعید رحیمیان و دکتر قاسم کاکایی و دکتر عبدالرسول کشفی بهره مند شد. پس از آن بلافاصله در مقطع کارشناسی ارشد فلسفه و کلام اسلامی دانشگاه قم پذیرفته شد. در این دانشگاه نیز از محضر استادانی چون دکتر محسن جوادی، امیرعباس علیزمان...