کتاب زندگی و کار و اندیشه و روزگار پورسینا

Poorsina
کد کتاب : 87718
شابک : 978-9643312886
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 472
سال انتشار شمسی : 1384
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب زندگی و کار و اندیشه و روزگار پورسینا اثر سعید نفیسی

این کتاب به شرح احوال و زندگی شرف الملک شیخ الرئیس ابوعلی حسین بن عبدالله بن حسن بن علی بن سینا معروف به پورسینا یا ابن سینا یا ابوعلی سینا بزرگترین دانشمند ایران در دوره‌های اسلامی می‌پردازد. پورسینا در همهٔ علوم زمان خود به منتهی درجه احاطه داشته و مخصوصا در طب و حکمت که دو فن عمدهٔ او بوده از نوادر به شمار می‌رود و به همین جهت در همهٔ جهان همواره در ردیف مشاهیر درجه اول جای داشته. مدت‌های مدید در اروپا مخصوصا در طب نفوذ فوق‌العاده داشته و کتاب‌های پزشکی او مرجع همهٔ پزشکان بوده است.
در مشرق زمین از زمان وی تاکنون کتاب‌های وی منتهای رواج را داشته است و بر بعضی از آنها شرح‌ها و حاشیه‌ها و تعلیقات بسیار نوشته‌اند و بیشتر رواج مولفات او از آن جهت است که وی در همهٔ علوم قدیم دست داشته و بهترین کتاب‌های علمی را که شامل همهٔ معارف قدیم است نوشته و همهٔ مشکلات را حل کرده و تاریکی‌ها را روشن کرده و بر بسیاری از عقاید پیشینیان خود مخصوصا در حکمت تفسیرها و شرح‌های بسیار جامع نوشته است. شرح عقاید وی مخصوصا در حکمت همواره در همهٔ جهان و مخصوصا در شرق رواج بسیار داشته و حکما و پزشکان همیشه بدان گرویده‌اند.

کتاب زندگی و کار و اندیشه و روزگار پورسینا

سعید نفیسی
سعید نفیسی (۱۸ خرداد ۱۲۷۴ تهران - ۲۳ آبان ۱۳۴۵ تهران)، دانش پژوه، ادیب، تاریخ نگار، نویسنده، مترجم و شاعر ایرانی بود.او جزو نسل اول استادهای دانشکدهٔ تاریخ دانشگاه تهران بود.سعید نفیسی، در ۱۸ خرداد ۱۲۷۴ خورشیدی در تهران به دنیا آمد. او فرزند میرزا علی اکبر ناظم الاطبا (معروف به ناظم الاطباء کرمانی) و از نوادگان حکیم نفیس بن عوض کرمانی (طبیب نامدار ایران در قرن نهم هجری) و برادر علی اصغر نفیسی ملقب به مودب الدوله بود. حبیب نفیسی برادرزاده اوست.تحصیلات سه سالهٔ ابتدایی را در مدرسهٔ شرف، یکی از ...
دسته بندی های کتاب زندگی و کار و اندیشه و روزگار پورسینا