کتاب اسلام و لاییسیته

L'Islam est -il hostile a La Laicite
کد کتاب : 89232
مترجم :
شابک : 978-9651172939
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 159
سال انتشار شمسی : 1391
سال انتشار میلادی : 2002
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب اسلام و لاییسیته اثر عبدو فیلالی انصاری

این مجموعه قصد دارد که در قطع پیوندهای بین دین و خشونت مشارکت کند و شکوفایی یک هویت فرهنگی جدید را فراهم آورد که از میراث فرهنگی ریشه کن و به سوی مدرنیته گشوده شده است. هدف آن این است که متن های کوتاه و قابل وصول جهت دستیابی کسانی که بیشترین نیاز را به آنها دارند، ارائه دهد: توده های مسلمان امروز با چالشی اساسی در خصوص دین، جامعه، شرایط و رابطه شان با خود و با دیگران به پرسش گرفته شده اند.
مجموعه اسلام و اومانیسم که پروژه گشوده ای به سوی تحولات و منازعات جهان مدرن است، به صورت پان اسلامی سامان یافته است. یعنی هم به دنیای عرب- مسلمان و هم به کشورهای غربی، آفریقایی یا آسیایی مربوط میشود، دراین طرح کارشناسان و شخصیت های معروف در حوزه صلاحیت شان درباره قلمروهای حساس که یاد دینی اند یا اجتماعی، با هم همگاری میکنند.

کتاب اسلام و لاییسیته

عبدو فیلالی انصاری
عبدو فیلالی انصاری، استاد پژوهشی در موسسه مطالعات تمدن های مسلمان دانشگاه آقاخان (AKU-ISMC) در لندن است.پروفسور فیلالی انصاری در مراکش و فرانسه تحصیل کرد و دکترای خود را از دانشگاه دیژون در سال 1970 برای پایان نامه ای در مورد اسپینوزا و برگسون دریافت کرد. او در سال های 80-1979 در دانشگاه بوستون عضو هیبرت هامفری بود. او در مراکش در دانشگاه محمد پنجم در رباط تدریس کرد، جایی که از سال 1981 تا 1984 دبیر کل بود و سپس تا سال 2001 مدیر مؤسس بنیاد ملک عبدالعزیز در رباط بود. انتشارات پروفسور فیلالی ان...