کتاب عقل در برابر جنون

Going Sane
نقشه ی عقل برای خوشبختی
کد کتاب : 91378
مترجم :
شابک : 978-6222810405
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 168
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2005
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : 24 اردیبهشت

معرفی کتاب عقل در برابر جنون اثر آدام فیلیپس

عاقل بودن مدت‌هاست که صرفا به عنوان حالت ملایم و مبهم عدم بیمار روانی تعریف شده است. در حالی که نوشته‌های مربوط به جنون کل کتابخانه‌ها را پر کرده است، تا کنون هیچ‌کس فکر نکرده است که منحصرا با ایده سلامت عقل درگیر شود.
در جامعه‌ای که با زیاده‌روی اداره می‌شود، دیوانگی حالت ذهنی است که ما به‌شدت با آن همذات پنداری می‌کنیم. اگرچه در نهایت مخرب است، اما اغلب به عنوان سرچشمه نبوغ، فردیت و ابراز وجود شناخته می شود. از سوی دیگر، سلامت عقل ما را گیج می کند. یکی از معتبرترین روانکاوان و متفکران اصیل جهان، آدام فیلیپس، این عدم تعادل تاریخی را جبران می کند. او زندگی ما را به چیزهای ضروری باز می گرداند و بر این تمرکز می کند که چگونه ما – به عنوان انسان، والدین، عاشق، به عنوان افرادی که کار برایشان مهم است – می توانیم فضایی برای نگرش عاقلانه و متعادل به زندگی ایجاد کنیم. در دنیایی که از داستان های ناکارآمدی و رنج اشباع شده است، او راهی به جلو ارائه می دهد که به همان اندازه که زمینی و واقع بینانه است، نشاط آور و امیدوارکننده است.

کتاب عقل در برابر جنون

آدام فیلیپس
آدام فیلیپس (متولد 19 سپتامبر 1954) روانکاو و مقاله‌نویس انگلیسی است. از سال 2003 او مسئولیت سردبیری مجموعۀ زیگموند فروید در انتشارات پنگوئن را دارد. برخی از منتقدین او را «برجسته‌ترین نویسندۀ روانکاوی انگلیس» توصیف می‌کنند. او مقالات زیادی در حوزۀ روان و ادبیات در نشریات مهم به چاپ رسانده است.
دسته بندی های کتاب عقل در برابر جنون
نکوداشت های کتاب عقل در برابر جنون
Phillips has made psychoanalytic thought livelier and more poetic than ever… One of [his] finest and most broadly appealing books.
فیلیپس اندیشه روانکاوی را زنده تر و شاعرانه تر از همیشه کرده است... یکی از بهترین و جذاب ترین کتاب های [او].
New York Times New York Times

Beautifully written…clever and funny, and properly profound…A lovely addition to Phillips’ guides to living a happier life.
زیبا نوشته شده است ... هوشمندانه و خنده دار، و به درستی عمیق ... افزودنی دوست داشتنی به راهنمای فیلیپس برای داشتن یک زندگی شادتر.
GQ

قسمت هایی از کتاب عقل در برابر جنون (لذت متن)
در زمانه ای زندگی می کنیم که دیدگاه ها دارند عوض می شوند و بنیان ها به لرزه افتاده اند... در چنین شرایطی همه ی ما دلایلی برای ترس و عدم اطمینان داریم. وقتی بنیان غایی دنیای ما زیر سوال می رود، دنبال پناهگاه می گردیم. با دستپاچگی خودمان را با نقش ها و جایگاه ها و هویت ها و روابط بین فردی مشغول می کنیم... من می خواهم به آن تجربه های متعالی که گاهی از دل روان پریشی بیرون می آیند، دست پیدا کنم؛ به آن تجربه های امر مقدس که چشمه ی زنده ی ادیان اند. (پولتیک تجربه)