کتاب ستارگان

stars
بررسی سیره ی معنوی مدافعان حریم اهل بیت
کد کتاب : 93750
شابک : 978-6222850876
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 363
سال انتشار شمسی : 1401
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 20 اردیبهشت

معرفی کتاب ستارگان اثر حسن منتظرین

مجموعه‌ی حاضر کوششی است در تبیین این حقیقت تا ما را با معیار‌ها و اصولی که سازنده ایمان، اعتقاد و باور مدافعان حرم است، آشنا سازد. ازاین رو ذکر چند نکته ضرورت می‌یابد:
«ویژگی مهم این اثر پرداختن به شهدای جبهه‌ی مقاومت از کشور‌های ایران، افغانستان، پاکستان، لبنان، عراق و حتی برادران اهل سنت است. و طبیعی است دسترسی به حقایق مربوط به شهدای غیر ایرانی مشکلات و محدودیت‌های فراوانی دارد، اما در کنار این دشواری‌ها که رسیدن به نتیجه را کند و طولانی می‌کرد، اثر، جامعیت قابل توجه و چشمگیری یافت.
»آنچه در وصیت نامه‌ها و دل نوشته‌های شهدا بود، بدون هیچ تغییری ذکر گردید. و فقط در موارد جزئی برای روان شدن عبارت، واژه‌های تکمیلی داخل "پرانتز" قرار گرفت. اما مطالبی که از مصاحبه‌ها و مستند‌ها انتخاب گردید، با کمترین ویرایش تنظیم و تدوین شد.
اسامی راویان هر خاطره در پاورقی ذکر شده است. اما برخی به لحاظ رعایت مسائل امنیتی با نام مستعار، هم رزم، دوست و امثال آن آمده است.
تاریخ‌هایی که در متن آمده مربوط به زمان گفت وگوهاست. بنابراین فاصله آن تاریخ تا زمان مطالعه را باید در نظر گرفت.
»هدف این اثر علاوه بر تبیین و ثبت انگیزه‌های مدافعان والامقام حریم اهل بیت ع، بیان ویژگی‌های جوان مومن انقلابی است. به تعبیر دیگر آشنا شدن با خصوصیت‌های برجسته‌ی شهدای عظیم-الشأن محک مطمئنی است برای بررسی راه و رسم زندگی‌مان تا متوجه شویم آیا در مسیر صحیح حرکت می‌کنیم یا خیر.

کتاب ستارگان