کتاب روایت و روایتگری در سینما

Narrative and Narration: Analyzing Cinematic Storytelling
کد کتاب : 104088
مترجم :
شابک : 978-6226194655
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 208
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2020
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

روایت و روایتگری
Narrative and Narration: Analyzing Cinematic Storytelling
کنکاش در داستان گویی سینمایی
کد کتاب : 96983
مترجم :
شابک : 978-6004563079
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 220
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2020
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب روایت و روایتگری اثر وارن باکلند

از بلاک باسترهای اصلی تا سینمای هنری، روایت و روایتگری نیروهای محرکی هستند که یک فیلم را سازماندهی می کنند. با این حال، تلاش ها برای توضیح این نیروها اغلب در اصطلاح پیچیده و نظریه متراکم غرق می شوند. وارن باکلند مقدمه‌ای روشن و قابل دسترس ارائه می‌کند که نحوه عملکرد روایت و روایت گری را با استفاده از زبانی ساده توضیح می‌دهد.

روایت و روایتگری مولفه های اساسی داستان سرایی سینمایی را به مجموعه ای از مفاهیم اصلی تقطیر می کند: ساختار روایی، فرآیندهای روایت، و عوامل روایی. کتاب با بحث در مورد پیدایش روایت و روایت گری در سینمای اولیه آغاز می‌شود و ایده‌های کلیدی را از طریق مطالعات موردی متعدد نشان می‌دهد. هر فصل خوانندگان را از طریق روش‌های مختلفی راهنمایی می‌کند که می‌توانند از آن برای تحلیل داستان‌سرایی سینمایی استفاده کنند. باکلند همچنین بحث می‌کند که چگونه انحراف از شیوه‌های سنتی، مانند روایت‌های فمینیستی، سینمای هنری، و راوی‌های غیرقابل اعتماد، می‌تواند درک کتاب از روایت و روایتگری را پیچیده و تأیید کند. به عنوان مثال می توان به فیلم های جریان اصلی، کلاسیک و معاصر اشاره کرد. و دو سبک نسبتا جدید از داستان سرایی سینمایی: فیلم معمایی و آنهایی که با منطق روایی برگرفته از بازی های ویدیویی هدایت می شوند. روایت و روایتگری، مقدمه ای مختصر است که ابزارهای اساسی برای درک داستان سرایی سینمایی را در اختیار خوانندگان قرار می دهد.

کتاب روایت و روایتگری

وارن باکلند
وارن باکلند (متولد 31 مارس 1966) خواننده مطالعات فیلم در دانشگاه آکسفورد بروکس است. وی نویسنده یا ویراستار تعدادی از کتاب ها از جمله Film Studies: An Introduction ، چاپ پنجم (2015) است.
نکوداشت های کتاب روایت و روایتگری
The book is an astute synthesis of film narratology, and it is extremely useful for university courses in film semiotics.
این کتاب ترکیبی زیرکانه از روایت شناسی فیلم است و برای دوره های دانشگاهی در نشانه شناسی فیلم بسیار مفید است.
New Review of Film and Television Studies

قسمت هایی از کتاب روایت و روایتگری (لذت متن)