کتاب سیاه چاله

Black Hole Survival Guide
راهنمای بقا
کد کتاب : 97402
مترجم :
شابک : 978-6229504581
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 140
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2020
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 20 اردیبهشت

معرفی کتاب سیاه چاله اثر جنا لوین

جنا لوین، اخترفیزیکدان، از طریق نوشته‌های خود، بر این تمرکز کرده است که علمی را که مطالعه می‌کند نه تنها قابل درک، بلکه، و شاید مهم‌تر، برای افراد غیردانشمند جذاب کند. در این کتاب، او به ما کمک می‌کند تا سیاهچاله را درک کنیم و از آن لذت ببریم - شاید مبهم‌ترین ساختار نظری که فیزیکدانان تا به حال تصور کرده‌اند - که با آثار هنری اصلی نقاش و عکاس آمریکایی لیا هالوران به تصویر کشیده شده است. لوین ما را به کاوشی خاطره انگیز در مورد سیاهچاله ها می برد و ما را به تصور تجربه درونی یک برخورد سیاهچاله تحریک می کند. او تأثیر سیاه‌چاله‌ها را در حالی که جهان را پر می‌کنند، کهکشان‌ها را می‌تراشند و حتی کل گستره واقعیتی را که ما در آن زندگی می‌کنیم القا می‌کند، آشکار می‌کند. سرزنده، جذاب، و کاملا منحصر به فرد، کتاب سیاه چاله فقط آموزنده نیست، بلکه کتابی فوق العاده از ابتدا تا انتها است.

کتاب سیاه چاله

جنا لوین
جنا لوین کیهان شناس نظری آمریکایی و استاد فیزیک و نجوم در کالج بارنارد است.
نکوداشت های کتاب سیاه چاله
In prose that revels in the immensity and dispassion of the barely known universe — and bolstered by Lia Halloran’s illustrations of strange celestial shapes and astronauts floating in inky voids — Levin makes space sound like a somewhat reasonable place.
لوین در نثری که به وسعت و بی رحمی جهان به سختی شناخته شده است - و با تصاویر لیا هالوران از اشکال عجیب آسمانی و فضانوردان شناور در حفره های جوهری - تقویت شده است - فضا را مانند یک مکان معقول می سازد.
Philadelphia Inquirer Philadelphia Inquirer

A short, lively account of one of the oddest and most intriguing topics in astrophysics.
گزارشی کوتاه و زنده از یکی از عجیب ترین و جذاب ترین موضوعات در اخترفیزیک.
Kirkus Reviews Kirkus Reviews

قسمت هایی از کتاب سیاه چاله (لذت متن)
سیاه چاله ها هم از این موارد بودند ساختاری ریاضی بر صفحات کاغذ؛ چیزی تنها و مجازی؛ نوشتاری بر کاغذ که تا دهه ها تأئید نشده بود و پذیرفتنی نبود؛ موجودی پوچ و بدنام که برخی از بزرگترین نوابغ قرن بیستم مدتها انکارشان می کردند تا اینکه سرانجام نخستین شواهد فیزیکی از یک سیاه چاله ی واقعی در کهکشانمان کشف شد یکی از آنها را در فاصله ی تنها چند هزار سال نوری از خود یافتیم یک سال نوری به معنی فاصله ای است که نور طی یک سال طی می کند یعنی حدود ۱۰ تریلیون کیلومتر که با رعایت حداکثر سرعت بزرگراه ها می توانید در مدت حدود ۱۰ میلیون سال طی کنید.