عطیه فیروزمند متولد اول شهریور ماه سال 1366 هستند. ایشان کارشناسی زبان و ادبیات فارسی و کارشناسیارشد ادبیات کودک و نوجوان خود را در دانشگاه شیراز سپری کرده و هم اکنون دانشجوی دکترای فلسفهٔ تعلیم و تربیت دانشگاه الزهرا تهران هستند. خلاصه ای از فعالیت ها و افتخارات ایشان: طلای المپیاد ادبی کشوری دانشآموزی سال ۸۳ . دانشآموختهٔ برتر مقطع کارشناسی ارشد (رتبه اول) . برگزیدهٔ نخست جشنوارهٔ پژوهش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان . برگزیدهٔ دوم جشنوارهٔ پایاننامههای برتر مرکز مطالعات ادبیات کودک دانشگاه شیراز . دانشآموختهٔ تربیتمربی فلسفه برای کودکان و نوجوانان از پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی . طراح و مجری دورهٔ بدنزبانهنرآگاهی . عضو گروه تخصصی کتابهای تصویری در مرکز مطالعات ادبیات کودک دانشگاه شیراز (پژوهشگر، مترجم، ویراستار و داور) . مؤلف چندین مقالهٔ علمیپژوهشی، علمیترویجی و همایشی ملی و جهانی . پژوهشیار مدخل کتابهای تصویری ایرانی در دانشنامهٔ جهانی ادبیات کودک راتلج . نویسنده کتاب کودک (ازجمله: ترس من از تو/مهر تو از من، انتشارات علمیفرهنگی؛ کتاب برگزیده) . راهنمای گردشگری فرهنگی و گردشگری کودک . مدرس دورههای آمادگی المپیاد ادبی . تحت حمایت بنیاد ملی نخبگان . برگزیدهٔ جشنوارههای داستاننویسی مهر و ماه ۴ و بانه . برگزیدهٔ بخش بازیگری جشنوارهٔ منطقهای بهار نمایش . مدرس در مجموعهمدارس سپیدار و فرزانگان تهران . مدرس کارگاههای تربیت تسهیلگر در طرح ترویج کتابخوانی کودک و نوجوان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی . مدرس ادبیات کودکان، قصهگویی٬ نمایش خلاق و فیلمنامهنویسی در دانشگاههای فنیوحرفهای و علمیکاربردی تا سال ۹۶ . مدرس دورههای ضمن خدمت آموزش و پرورش در مباحث سینما٬ تصویرگری و ادبیات کودک . اجرای هنرهای نمایشی، نوازندگی در کنسرتهای موسیقی، شرکت در نمایشگاههای عکاسی و منتخب جشنوارههای طراحی/نقاش . پژوهشگر و نویسندهٔ روایت بازی کامپیوتری سهراب و دیوهای شهری در مرکز رشد و فناوری اطلاعات دانشگاه علومپزشکی شیراز برای شهرداری شیراز . پژوهشگر و نویسندهٔ برنامههای آموزش هنر نشریهٔ دیجیتالی آوند در خانهٔ تبلیغات مرکزی تهران . سرکار خانم عطیه فیروزمند از سال 1395 به عنوان مدرس، مشاور و داور در برنامه مدارس فصلی خلاقیت و ایده پردازی با بنیاد نخبگان فارس همکاری می کنند.
زمانی در تاریخ بشر، تمامی آثار ادبی به نوعی فانتزی به حساب می آمدند. اما چه زمانی روایت داستان های فانتزی از ترس از ناشناخته ها فاصله گرفت و به عاملی تأثیرگذار برای بهبود زندگی انسان تبدیل شد؟