زلاتا فیلیپوویچ

زلاتا فیلیپوویچ

زلاتا فیلیپوویچ (متولد 3 دسامبر 1980) یک پزشک باهوش بوسنیایی-ایرلندی است. او از سال 1991 تا 1993 وقتی کودکی در جنگ بوسنی در سارایوو زندگی می کرد، دفتر خاطرات خود را یادداشت می کرد.
او و خانواده اش از جنگ جان سالم به در بردند و به پاریس رفتند و یک سال در آنجا زندگی کردند. فیلیپویچ ، تنها فرزند یک مدافع و یک شیمی دان، در خانواده ای از طبقه متوسط بزرگ شد. وی از سال 1991 تا 1993 در دفتر خاطرات خود، میمی، درباره وحشت محاصره سارایوو در طول جنگ بوسنی، که در آنجا زندگی می کرد، نوشت.
فیلیپوویچ و خانواده اش زنده مانده و به پاریس فرار کردند، در سال 1993 در آنجا یک سال در آنجا ماندند. وی در کالج سنت اندرو، دوبلین (یک مدرسه عالی) تحصیل کرد، و در سال 2001 با مدرک لیسانس در علوم انسانی از دانشگاه آکسفورد فارغ التحصیل شد، و از اکتبر 1995 در دوبلین، ایرلند زندگی می کند، جایی که در کالج ترینیتی دوبلین تحصیل می کند. فیلیپوویچ به نوشتن ادامه داده است. وی پیش گفتار دفتر خاطرات نویسندگان آزادی را نوشت: خاطرات جنگ جوانان، از جنگ جهانی اول تا عراق. او در 19 نوامبر 2006 در نسخه کانادایی نمایش گفتگوی Tout le monde en parle ظاهر شد. از سال 2016 او در دوبلین، ایرلند زندگی می کرد و در زمینه تولید مستند و سایر فیلم ها کار می کرد.

کتاب های زلاتا فیلیپوویچ