شل سیلوراستاین

شل سیلوراستاین

شل سیلوراستاین با نام کامل شلدون آلن سیلوراستاین، زاده ی 25 سپتامبر 1930 و درگذشته ی 10 می 1999، شاعر، نویسنده، کاریکاتوریست و خواننده ی آمریکایی بود.سیلوراستاین یک دختر و یک پسر داشت. دخترش شوشانا در 11 سالگی از دنیا رفت و تنها پسرش ماتیو در هنگام فوت پدر 12 ساله بود. او هرگز نمی خواست که برای بچه ها بنویسد و با اصرار یکی از دوستانش که نویسنده ی کودک بود به جهان ادبیات کودک وارد شد و سبکی جدید و منحصر به فرد را بنیان نهاد. سیلوراستاین اگرچه به عنوان شاعر و نویسنده ی کودک شناخته می شود، اما آثارش بین بزرگسالان نیز بسیار دوست داشتنی و پرطرفدار است.او در سال 1950 در ارتش آمریکا به خدمت فراخوانده شد و از همان زمان کار نقاشی کارتونی را برای برخی از مجلات آغاز کرد. سیلوراستاین از کودکی استعداد ذاتی خاصی در نقاشی و نوشتن داشت. خودش بعدها در جایی می نویسد که این دو کار، تنها اموری بودند که او در آن ها موفق بود. معروفترین آثار سیلوراستاین آثاری است که برای مخاطبین کودک نوشته است؛ هرچند آثار او در گروه سنی و مخاطب خاصی نمی گنجد و بسیاری از آثارش، محبوبیت قابل توجهی در بین بزرگسالان دارد.

کتاب های شل سیلوراستاین

به این میگم عشق واقعی


آقای باکلاه و آقای بی کلاه


درخت بخشنده


سرگذشت لافکادیو


تمام نخ


کی کرگدن ارزان می خواهد


یک زرافه و نیم


من و دوست غولم


چراغی در بالاخانه


سقوط به بالا


مجموعه آثار سیلور استاین


با همه چی


شل سیلوراستاین


بالا افتادن


آنجا که پیاده رو پایان می یابد


بیشتر بخوانید

چگونگی خلق «شخصیت های کودک» در داستان ها

در این مطلب می خواهیم درباره ی چگونگی به تصویر کشیدن «شخصیت های کودک» در داستان ها صحبت کنیم و درک بهتری را از ویژگی های آن ها به دست آوریم.

مسیر پر فراز و نشیب نمایشنامه ها در قرن بیستم

در اوایل قرن بیستم و در اغلب کشورهای اروپایی، تمایزی میان نمایش های ساده و خیابانی با آثار جدی تر به وجود آمد.

چرا باید کودکان را با داستان ها آشنا کنیم

داستان ها نقشی مهم و حیاتی در رشد و پیشرفت کودکان دارند. کتاب هایی که می خوانند و شخصیت هایی که از طریق ادبیات با آن ها آشنا می شوند، می توانند به دوستانشان تبدیل شوند.

بازگشت به دنیای عجیب و غریب کودکی با شل سیلوراستاین

شل سیلوراستاین، ارتباطش را با دنیای شیرین کودکان قطع نکرده و با کتاب هایش ما را به جهانی پر از شگفتی و طنز می برد