برتیل هولتن

برتیل هولتن

دکتر برتیل هولتن متولد 1949 استاد بازاریابی، دانشگاه Linneaus، سوئد، و پیشگام شناخته شده در تحقیقات بازاریابی حسی است. تحقیقات برتیل هولتن به بازاریابی حسی می پردازد. حوزه تحقیقاتی نوظهور بازاریابی حسی بر حواس پنجگانه انسانی به عنوان عناصر مهم در درک رفتار افراد و خانواده ها، تصمیم گیری، خرید و فرآیندهای مصرف کالا و خدمات تمرکز دارد. به خصوص درک یک برند و تجربه برند چندحسی به یک یا چند حواس از حواس پنج گانه انسان مربوط می شود. یک تجربه برند چندحسی زمانی اتفاق می‌افتد که بیش از یکی از حواس پنج‌گانه انسان به درک و تصویر یک برند کمک کند.

کتاب های برتیل هولتن

بازاریابی حسی