انسیه موسویان

انسیه موسویان

انسیه موسویان در مردادماه سال 1355 در مشهد متولد شد. دوران ابتدایی و متوسطه را در زادگاه خود گذراند. سرودن شعر و فعالیت ادبی را به طور جدی از دوران دبیرستان با عضویت در مرکز آفرینش­های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و نیز عضویت در دفتر شعر جوان آغاز کرد. همزمان در جلسات نقد و بررسی شعر اداره کل ارشاد اسلامی خراسان و حوزه هنری خراسان حضور فعال داشت. در سال­های دبیرستان چندین بار موفق به کسب مقام اول مسابقات شعر دانش­آموزی کشور شد. در سال 1373 در المپیاد ادبی دانش­آموزان مقام اول کشوری را کسب کرد. وی که دارای مدرک کارشناسی زبان و ادبیات فارسی از دانشگاه فردوسی مشهد (1378) است، پس از قبولی در دانشگاه کار خود را به عنوان مربی ادبی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آغاز کرد. او حایز مقام برگزیده در مسابقات شعر دانشجویی سراسر کشور سال 1377 و نیز برگزیده جشنواره سراسری شعر حج در سال 1382 و مقام برگزیده شعر در جشنوارۀ سراسری شعر کویر در سال 1384 می­باشد.
شعرهای موسویان در نشریات و مجلات مختلف و در ضمن مجموعه­های اشعاری چون: نامۀ اهل خراسان، از نگاه آینه­ها، شعر و جوان، شهود شرقی و... منتشر شده است. در سال 1386 اولین مجموعه شعر مستقل خود را با نام شب ستاره و گیسو راهی بازار کرد که در قالب­هایی چون غزل، نیمایی، سپید و چهارپاره است.
در سال 1387 در دومین جشنوارۀ سراسری شعر زنان تهران برگزیده و در نخستین جشنوارۀ بین­المللی آخرین منجی مورد تقدیر قرار گرفت.
از سال 1382 در کنار شعرسرایی، به نقدنویسی در حوزۀ کتاب شعر کودک اشتغال دارد. وی که هم­اکنون دانشجوی کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه علامه طباطبایی است به عنوان کارشناس مسئول ادبیات کودکان و نوجوان در ستاد آفرینش­های ادبی کانون پرورش فکری تهران نیز مشغول به کار است.

کتاب های انسیه موسویان