کتاب گفت و گوهای اگزیستانسیال

Existential Dialogues
کد کتاب : 100030
مترجم :
شابک : 978-6003678248
قطع : پالتویی
تعداد صفحه : 168
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2019
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 21 اردیبهشت

معرفی کتاب گفت و گوهای اگزیستانسیال اثر دنیل چچیک

این کتاب درباره‌ی چیست؟
همه‌ی ما در طول زندگی با پرسش‌هایی روبه‌رو می‌شویم که فرصت کافی برای تأمل درباره‌ی آن‌ها را نداریم. ما حتی وقت نداریم به این موضوع فکر کنیم که زندگی برای "شخص من" چه معنایی دارد. مگر من چه می‌خواستم به‌جز چند دقیقه‌ی آرام و بی‌هیاهو که در آن خودم را وقف سکوت درونم کنم و با ذهنم بر سر تصمیمات بنیادی درمورد مسائل بنیادی گفت‌وگو کنم؟ دلم نمی‌خواست چشم‌بسته عمرم را وقف پیروی از دیدگاه‌های اکثریت کنم و تسلیم روش زندگی‌ای بشوم که آن را بدون اینکه از آن‌ها خواسته باشم، به من دیکته می‌کنند. من نمی‌خواستم مثل یک برگ، بی‌اراده در جهت باد حرکت کنم. پس تصمیم گرفتم به درون خودم پناه ببرم و بدون توجه و تأثیرگرفتن از عوامل بیرونی، گفت‌وگوهایی را با مرد سال‌خورده‌ای که بعدها به آن تبدیل می‌شوم، آغاز کنم. چنین مکالمات بی‌کلامی که در آن‌ها افکار بدون سانسور و سرکوب مطرح می‌شوند، می‌توانند گاهی دلیل موجهی برای ادامه‌ی زندگی شوند.

‌‌‌
نویسنده در این کتاب مخاطب را با چه چیزهایی روبرو می‌کند؟‌
دنیل چچیک در این اثر، بی‌مقدمه خوانندگان را به سفری از عمیق‌ترین و تاریک‌ترین دره‌ها تا درخشان‌ترین ارتفاعات ذهن انسان می‌برد. او به پیروی از سنت بزرگ گفت‌و‌گوهای افلاطونی به پرسش‌های مهمی که از هنگام طلوع فلسفه تا به امروز ذهن بشر را تسخیر کرده‌اند، می‌پردازد: محدود بودن فرصت زندگی انسان، مبارزه و تقابل فرد با همرنگی و همراهی با اکثریت، روابط بین نسلی و محدوده‌ی ادراک انسان.


‌هدف نویسنده از نوشتن این کتاب چه بوده است؟
چچیک در پاسخ به سوال مترجم فارسی کتاب درباره‌ی هدف این اثر می‌گوید: “هدف اصلی‌ من از نوشتن این کتاب، ترغیب انسان‌ها به پرسشگری از خودشان و تجسس درباره‌ی اندیشه‌ها و عقایدشان است.”
‌‌
گفت‌وگوهای اگزیستانسیال به چه شیوه‌ای نوشته شده است؟
این کتاب به شیوه‌‌ی مناظره نوشته شده و در آن مردی جوان با خود بالغ‌ترش درباره‌ی مسائل بنیادی زندگی گفت‌‌وگو می‌کند.
‌‌

چه کسانی باید این کتاب را بخوانند؟‌
تمام افرادی که با خود و درونشان، افکار و احساساتشان و روابط و تمایلاتشان درگیری دارند می‌توانند جزو مخاطبان احتمالی این کتاب باشند و خواندن این کتاب کمک می‌کند تا ارتباط بهتری با درون خود و در نتیجه با دیگر افراد جامعه داشته باشند. همچنین این کتاب برای کسانی که در روابط اجتماعی و برقراری تعاملات مفید با اطرافیان دچار مشکل هستند می‌تواند بسیار راهگشا باشد.

کتاب گفت و گوهای اگزیستانسیال

دنیل چچیک
من دانیل چچیک، روان درمانگر اگزیستانسیال و عاشق فلسفه است.
قسمت هایی از کتاب گفت و گوهای اگزیستانسیال (لذت متن)
از آنجایی که زندگی اغلب پیچیده‌تر از آن است که شما انتظارش را دارید، حتی ممکن است یک عشق سوزان نیز به دلایل پیش‌پاافتاده‌ای از بین برود. این موضوع به‌جای آنکه گواه شکست شما باشد، نشان‌گر خاصیت حیات و سرزندگی شماست.

اندوه هم مثل عزاداری یک واکنش طبیعی و متناسب است؛ اما در عین حال نشانه‌ای از تولد دوباره و احیا نیز هست و شما را به وجود متعالی‌ترتان پیوند می‌دهد.

غوطه‌ورشدن در پرتگاه بی‌انتهای تردید، تنها یک خودفریبی برای تکریم خودمان است. به این روش، ما به‌طور ناخودآگاه خود را منجی بشریت تصور می‌کنیم که قرار است به‌روشی جادویی، صلح و آرامش ذهنی را به همرزمانش تقدیم کند. با وجود این، به‌رغم آگاهی انسان از بی‌ثمربودن این مبارزه، او نمی‌تواند از شر آن توهم متعالی خلاص بشود.