کتاب از عرش به فرش

How the Mighty Fall: And Why Some Companies Never Give In
شرکت های قدرتمند چگونه سقوط می کنند؟
کد کتاب : 10011
مترجم :
شابک : 978-600-6958-92-7
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 211
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2009
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 6
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

در فهرست کتاب هایی که زندگی تان را دگرگون خواهند کرد

معرفی کتاب از عرش به فرش اثر جیم کالینز

کتاب از عرش به فرش، اثری نوشته ی جیم کالینز است که نخستین بار در سال 2009 چاپ شد. جیم کالینز با بررسی شرکت های بزرگی که با شکست مواجه شده بودند، از خود پرسید: چگونه بزرگان از عرش به فرش سقوط می کنند؟ آیا حرکت به سوی افول را می توان تشخیص داد و جلویش را گرفت؟ شرکت ها چگونه می توانند در مسیر خود باقی بمانند؟ کالینز در این اثر جذاب به این سوالات می پردازد و به رهبران تجاری این نوید را می دهد که می توانند روند حرکت به سوی شکست را تشخیص دهند و اگر هم در حال سقوط هستند، راهی برای فرار از مهلکه پیدا کنند. پروژه ی تحقیقاتی کالینز که بیش از چهار سال زمان برد، از پنج مرحله ی افول پرده برداشت. رهبران با درک این مراحل قادر خواهند بود احتمال شکست خوردن و سقوط از عرش به فرش را به شکل چشمگیری کاهش دهند.

کتاب از عرش به فرش

جیم کالینز
جیمز "جیم" کالینز، زاده ی 25 ژانویه ی 1958، مشاور تجاری، نویسنده و سخنران آمریکایی است.کالینز در دانشگاه استنفورد به تحصیل در رشته ی علوم ریاضی پرداخت و پس از آن، از همین دانشگاه مدرک MBA را دریافت کرد. کالینز سپس مدیر تولید شرکت HP شد.او در سال 1995 موسسه ی مدیریت خود را در کلرادو تأسیس کرد و در آن به تحقیق و آموزش علوم مدیریتی پرداخت. جیم کالینز در همین زمان، یکی از مدیران اجرایی ارشد CNN نیز شد.
نکوداشت های کتاب از عرش به فرش
This book provides tools to get through and thrive.
این کتاب ابزار لازم برای گذشتن از شرایط سخت و رسیدن به کامیابی را فراهم می کند.
Barnes & Noble

It shows you that the mighty can fall, but they can often rise again.
این اثر به شما نشان می دهد که حتی بزرگان نیز ممکن است سقوط کنند، اما اغلب می توانند دوباره برخیزند.
Amazon Amazon

قسمت هایی از کتاب از عرش به فرش (لذت متن)
شما در برابر سقوط آسیب پذیر هستید. هیچ قانون طبیعی ای وجود ندارد که تضمین کند قدرتمندترین ها قطعا بر قله می مانند. هر کسی می تواند ورشکسته شود و عاقبت، سرانجامش چنین خواهد بود.

در حین اینکه در نظر داشتم پاسخی فصیح و واضح برای این سوال بیابم (من باور داشتم آمریکا به این توانایی رسیده که پیوسته خودش را احیا کند و با مسئولیتش در طول تاریخ مواجه شود)، دریافتم که گردهمایی در وست پوینت بر پایه ی مذاکراتی دقیق شکل گرفته است. نیمی از بحث کننده ها بر این عقیده بودند که آمریکا بر مدار قدرت همیشگی اش ایستاده است، درحالی که بقیه معتقد بودند درست برعکس، بر تیغه ی تزلزل و سقوط نوسان می کند. تاریخ مکررا نشان داده که شرکت های بزرگ سقوط می کنند.

بدین سان، از اصول موجود در کتاب «از خوب به عالی» می توان این طور نتیجه گرفت که با مطالعه ی دوره های خاص در تاریخ کمپانی های خوب و کمپانی های عالی، تغییرات واقعی هم زمان با اجرای خوب آن ها حداقل پانزده سال طول می کشد.