کتاب اسپینوزا و ما

Spinoza for Our Time: Politics and Postmodernity
کد کتاب : 10200
مترجم :
شابک : 9786002784223
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 160
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2004
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب اسپینوزا و ما اثر آنتونیو نگری

"آنتونیو نگری"، یکی از برجسته ترین محققان جهان پیرامون "باروخ اسپینوزا" و میراث دار معاصر وی، در کتاب "اسپینوزا و ما" توضیحی مستقیم از استدلال های مفصل این فیلسوف و شرح قانع کننده ای از علت محبوب بودن وی تا به امروز ارائه می دهد. "نگری" در پاسخ به علاقه ی دوباره ی مردم به اندیشه ی "اسپینوزا" و کاربرد بالقوه ی آن در مسائل جهانی معاصر، ارزش ویژه ی متفکر را در سیاست، فلسفه و رشته های مرتبط نشان می دهد.
"آنتونیو نگری" از درک خود از فیلسوف به عنوان یک فرد پسامدرنیست اولیه یا متفکری که اکنون با ظهور پست مدرن در حال معاصر شدن است، دفاع می کند. او نظریه های اسپینوزا را با گرایش های اخیر فلسفه ی سیاسی، به ویژه ارتباط مجدد با "الهیات سیاسی" کارل اشمیت و تاریخ فلسفه، از جمله این استدلال که اسپینوزا متعلق به ایده ی "روشنگری رادیکال" است، پیوند می دهد. "نگری" با قرار دادن "اسپینوزا" به عنوان یک روشنفکر انقلابی معاصر، انتقادات متفکران قرن بیستم را که توسط ژاک دریدا ، آلن بدیو و جورجیو آگامبن مطرح می شود، مورد توجه قرار داده و عملا آنها را شکست می دهد.
اگر از طرفداران کارهای "آنتونیو نگری" در بحث مارکسیسم خودمختار و دموکراسی رادیکال یا همکاری مشترک او با مایکل هارد هستید، حداقل خواندن چندین مقاله از کتاب "اسپینوزا و ما" اکیدا به شما توصیه می شود. نقش "اسپینوزا" و انبوه اندیشه ی "آنتونیو نگری" در قلمروی کتاب "اسپینوزا و ما" به طور کامل روشن نیست و در هاله ای از ابهام قرار دارد، اما اصل عقاید وی در این زمینه، در این مه انبوه به زیبایی هرچه تمام تر می درخشد.

کتاب اسپینوزا و ما

آنتونیو نگری
فیلسوف مارکسیست پست مدرن، مدرس علوم سیاسی در دانشگاه پاریس و دانشگاه پادو در رم.
نکوداشت های کتاب اسپینوزا و ما
Small, attractively produced... While the translation is lucid and elegant, Negri's analysis is subtle and couched in the philosophical grammar of contemporary Continental philosophy. The volume would be most appreciated by readers conversant in this idiom.
کوچک، جذاب ... در حالی که به شکلی شفاف و زیبا ترجمه شده است، تحلیل نگری ظریف است و در دستور زبان فلسفی فلسفه ی قاره معاصر ترسیم شده است. این مجلد برای خوانندگان مسلط به این اصطلاح بیشتر مورد استقبال قرار خواهد گرفت.
Choice

قسمت هایی از کتاب اسپینوزا و ما (لذت متن)
اکنون سی سال از زمان انتشار نابهنجاری وحشی می گذرد. من این کتاب را در زندان نوشتم و هنگامی که امروز از من می پرسند چگونه از عهده این کار برآمدم، با عرض معذرت باید بگویم که پاسخ هنوز همان است: با مقاومت. اگر دوست دارید، آن را نمونه ای از قدرت برسازنده ( potentia ) بنامید. همچنین هنگامی که امروزه نابهنجاری وحشی را ورق می زنم چیزی از تعجبم کاسته نمی شود، زیرا نه فقط این اثر معتبر باقی مانده و جایگاه خود را در آثار پژوهشی در خصوص اسپینوزا حفظ کرده است، بلکه ( در عین شگفتی ) حتی آن منتقدانی که به برخی از مواضع و رئوس تفسیر من واکنش منفی نشان می دادند، در عین انجام چنین کاری کاملا آگاه بودند که قرائت مورد بحث تفسیری که از اسپینوزا ارائه کرده بودم نیرویی مقاومت ناپذیر دارد: این اسپینوزاست که انرژی ای را فراچنگ می آورد که تکینگی های موجهه را در هستی مطلق برمی سازد؛ این اسپینوزاست که، به شیوه ای که به موجب آن این تکینگی ها گرد هم می آیند، به انکشاف هستی شناختی فرم های حیات و نهادها پی می برد؛ این اسپینوزاست که به زعم او فقط مفاهیمی که مشترک اند عقلانیت را برپا می دارند.