کتاب زیبایی شناسی نمایشی ژان ژنه

Jean-Genet play aesthetics
مجموعه مقالات،نامه ها و گفت و گوها
کد کتاب : 10233
مترجم :
شابک : 9786007806760
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 124
سال انتشار شمسی : 1397
سال انتشار میلادی : 2018
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب زیبایی شناسی نمایشی ژان ژنه اثر ژان ژنه

ژان ژنه با نمایش شهرت یافت و با نمایشنامه هایش زیست. می توان گفت که حتی نگاه او به زندگی بی شباهت به نگاه یک کارگردان تئاتر نیست، برای نمونه، در متن (واژه غریب...) احداث تماشاخانه را در قبرستان و قبرستان را در مرکز شهر پیشنهاد می کند. مجموعه حاضر شامل متون متنوعی از نوشته های ژنه است: توصیه های اجرای نمایش، نامه هایی به ناشران، گفت و گوهایی با طراحان صحنه و لباس و گزیده ای از خطابه ی اخلاقی فرانسوا موریاک نویسنده ی مشهور علیه ژنه و آثارش. شاید تنوع این متون بتواند تصویر کامل تری از ابعاد نمایش ارائه دهد.

کتاب زیبایی شناسی نمایشی ژان ژنه

ژان ژنه
ژان ژنه (فرانسوی: Jean Genet فرانسوی: [ʒɑ̃ ʒənɛ];; زاده ۱۹ دسامبر ۱۹۱۰ - فرانسوی ۱۵ آوریل ۱۹۸۶) شاعر، رمان‌نویس و نمایش‌نامه‌نویس فرانسوی بود که فعالیت سیاسی نیز داشت. در سال‌های آغازین زندگی، ولگرد و خرده‌مجرم بود اما بعدها به نویسندگی روی آورد. آثار عمدهٔ او عبارتند از رمان‌های دعوای برست، روزنگاری‌های دزد و بانوی گل‌های ما و نمایشنامه‌های بالکن، سیاه زنگی‌ها، پیشخدمتان و پرده‌ها. از مهم‌ترین آثار ژنه نمایشنامه سیاه زنگی‌ها اس...
قسمت هایی از کتاب زیبایی شناسی نمایشی ژان ژنه (لذت متن)
این نمایشنامه چه خواهد شد، هنگامی که از یک سو تحقیر و بیزاری، و از سوی دیگر، خشم ناتوان و تنفری که پایۀ روابط بین انسان های رنگین پوست و سفیدپوست را تشکیل می دهد از بین برود، هنگامی که بین آن ها و این ها روابط انسانی تنیده شود؟ نمایشنامه فراموش خواهد شد. این نکته را قبول می کنم که فقط امروز معنایی دارد. یک سیاه پوست برای صحبت با مخاطبینی سفیدپوست چه لحنی را انتخاب خواهد کرد؟