کتاب مادراپور

Madrapour
کد کتاب : 10240
مترجم :
شابک : 9789644870491
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 380
سال انتشار شمسی : 1397
سال انتشار میلادی : 1976
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 24 اردیبهشت

معرفی کتاب مادراپور اثر روبر مرل

در یک فرودگاه خلوت و سوت و کور ، پانزده نفر سوار یک پرواز چارتر می شوند – مقصد مادراپور است. سرجویس در فرودگاه تنها است. اما مهماندار به او می گوید که هواپیما تنها منتظر اوست. او سوار هواپیمایی می شود که از مسافرانش گرفته تا شکل چیدمان صندلی هایش عجیب و غریب است. مهمان داری زیبا و جذاب به صورت کوتاه سخنرانی ایمی کند و همین کافی است که مسافران را دچار نگرانی کند. و وقتی دو هندو ، اسلحه در دست ، تهدید می کنند که اگر هواپیما فرود نیاید ، گروگان ها را یکی پس از دیگری می کشند، این نگرانی و تعجب به درد و رنج تبدیل می شود.
پس از آن است که می فهمیم هواپیما هیچ خلبانی ندارد و از جانب زمین هدایت می شود. حالا وجود جایی به نام مادراپور مورد شک قرار می گیرد و این زمین است که دستورات لازم را به آنها می دهد. در مقصد مسافران ، یک شخصیت نامرئی ، یک نیروی پنهان و همه جانبه ظاهر می شود: زمین ...
در این رمان ، که با یک تعلیق تحسین برانگیز ، از ابتدا تا انتهایش هدایت می شود ، نویسنده ی آن رابرت مرل ژانرها را با یکدیگر مخلوط می کند و بازتابی از مفهوم روی "چرخ زمان" ارائه می کند. چیزی که که هیچ انسانی از آن راه فراری ندارد.
در قسمت هایی از کتاب می خوانیم:
"شما اساسا موجودی فانی خلق شده اید . موجودی که فقط برای مردن زندگی می کند ."
"مگر آنها که می خواهند باور کنند همانها نیستند که باور می کنند که باور کرده اند ؟"

کتاب مادراپور

روبر مرل
روبر مرْل، زاده ی 28 اوت ۱۹۰۸ و درگذشته ی ۲۸ مارس ۲۰۰۴، یک رمان نویس فرانسوی بود.او در تبسا در کشور الجزایر متولد شد و دوران کودکی را در این کشور گذارند و مدارج عالیه را در کشور فرانسه طی کرد و توانست در رشته ی ادبیات دکتری بگیرد. در زمان جنگ جهانی دوم توسط نیروی های آلمانی دستگیر شد و مدتی را در زندان گذراند. اولین اثر وی در سال ۱۳۴۹ با نام شنبه و یکشنبه در کنار دریا منتشر شد. مرل در ۲۸ مارس ۲۰۰۴ در منزل شخصیش در حومه ی پاریس بر اثر حمله ی قلبی درگذشت. در سال ۱۳۵۲ کتاب «مرگ کسب و کار من» از ...
قسمت هایی از کتاب مادراپور (لذت متن)
انسان هرگز نمی تواند موجودی را که دوست دارد به طور کامل درک کند ، نه به آن جهت که این موجود نفوذ نیافتنی تر از دیگران است بلکه به این دلیل که درباره ی او بیشتر از دیگران خود را سوال پیچ می کند .

باید راز طول عمر زنان را در ریشه ی عشق سرسختانه ی آنان به زندگی ، و استعدادشان در زیستن با تنهایی و تجرد ، جستجو کرد .

وقتی با اشخاص به صورت گناهکار رفتار کنیم ، پس از لحظه ای ، واقعا آنها خود را گناهکار احساس خواهند کرد .