کتاب هایدگر و تاریخ هستی

Heidegger and history
کد کتاب : 10302
شابک : 9789643056841
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 754
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2003
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 10
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب هایدگر و تاریخ هستی اثر بابک احمدی

"هایدگر و تاریخ هستی" اثری است به قلم "بابک احمدی" که دومین کتاب از سه گانه ای درباره هایدگر به حساب آمده و به بررسی فلسفه و مکتب فکری هایدگر در مقاطع مختلف زندگی او می پردازد. "بابک احمدی" به عنوان محققی اندیشمند و زبردست در عرصه‌های گوناگون فلسفی، با اشراف و علاقه به فلسفه کنونی، مراحل اندیشه هایدگر را در این کتاب تبیین و تحلیل می کند و با بیان خود به بررسی مجدد مفاهیم و تفکر هایدگر می پردازد. او نشان می‌دهد که هایدگر چگونه فلسفه هستی‌شناختی بنیادین خود را پایه‌گذاری کرد، زمان و انسان را بازتعریف کرد، وارد دوران دگرگونی خود شد و متعاقبا مسائل جدیدی از حقیقت و متافیزیک ارائه کرد.
ما با خواندن کتاب "هایدگر و تاریخ هستی" به قلم "بابک احمدی" درگیر تفسیر جدیدی از هستی هستیم. در این راه شناختی از افق معنای هستی کشف خواهیم کرد که می تواند مسیر تلاش‌های بعدی ما را هموار کند. آیا این درست نیست که هایدگر نشان داد که پاسخ نهایی وجود ندارد؟ نه این که وجود خود مستلزم معنا نیست؟ اگر این نکته را جدی بگیریم و گرفتار پیامدهای مرموز و عرفانی که به احتمال زیاد در ذهن ایجاد می‌گردند، نشویم، آماده ورود به قلمروی پس از هستی و زمان هستیم.
ما در سفر خود به مقطع می‌رسیم که در آن مسیر دچار چرخش می‌شود. در این چرخش ما به جای تلاش برای درک معنای هستی، به دنبال این هستیم که تعیین کنیم آیا وجود داشتن، خود ما را قادر می‌سازد که معنا بشویم یا خیر و "بابک احمدی" در "هایدگر و تاریخ هستی" تفسیر این مفاهیم را به شکل فوق العاده‌ای انجام داده است.

کتاب هایدگر و تاریخ هستی

بابک احمدی
بابک احمدی (زادهٔ ۱۳۲۷ در تهران) نویسنده، مؤلّف، مترجم، منتقد هنری و پژوهشگر ایرانی است. آثار وی از متون پرفروش در بازار کتاب‌های فلسفی ایران است و بیشتر آن‌ها را نشر مرکز چاپ می‌کند.وی در سال ۱۳۲۷ در تهران به دنیا آمده و مقیم همین شهر است. احمدی در سال ۱۳۴۹ مدرک کارشناسی علوم سیاسی را از دانشگاه تهران دریافت کرد و سپس برای ادامه تحصیل به پنسیلوانیای آمریکا رفت و در مقطع کارشناسی ارشد فلسفه از دانشگاه پنسیلوانیا فارغ‌التحصیل شد.احمدی سالهای ۱۳۵۳ و ۱۳۵۴ را در لندن و سال&zwn...
دسته بندی های کتاب هایدگر و تاریخ هستی
قسمت هایی از کتاب هایدگر و تاریخ هستی (لذت متن)
اگر به پیشینهی کار فلسفی دقت کنیم ، متوجه خواهیم شـد که فیلسوفان فراوانی در جریان کار فکری خود از مرحله های گوناگون و حتی متضادی گذشته اند ، و بعضی از آنها خود متوجه این نکته بودند . گردش های فکری برخی از فیلسوفان نیز موضوع شرحهای بعدی قرار گرفتند ، و شـارحـانی بـرای بهتر فهمیده شدن اندیشههای فیلسوفی ، کار او را به دوره هایی تقسیم کردند . چنان که امروز از مکالمه های آغازین ، میانی ، و پسین افلاطون یاد می شود . این نکته ، در خود نشان می دهد که قبول وحدت فکری یک فیلسوف تا چه حد مشکل ساز است . ما در مورد هر فیلسوفی با دگرگونی هایی در مسائل و روش هـای کـار فلسفی او ، و حتی تفاوتهایی در اهداف او روبرو می شویم . بی معنا خواهد بود که از یک شخص که همه ی عمر یک سان اندیشیده حرف بزنیم . به مراحلی که مفسران آثار فلسفی ، بـه شـکـل های مختلف ، در مـورد کـار فـکـری برخی از اندیش مندان قائل شده اند ، توجه کنیم . هیچ جای شگفتی نیست که شارحی میان ویتگنشتاین نویسنده ی رساله ی منطقی-فلسفی ، با ویتگنشتاین نویسندهی پژوهش های فلسفی ، تفاوت قائل شود . سخن حتی از دو مرحله ی کار فکری فلسفی واحدی نیست. مساله بر سر دو تلقی متفاوت است.