کتاب دگرگونی جهان

Changing the World
درآمدی به مانیفست حزب کمونیست
کد کتاب : 34040
شابک : 978-9642134533
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 272
سال انتشار شمسی : 1399
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب دگرگونی جهان اثر بابک احمدی

تا به حال، کارل مارکس و فریدریش انگلس نویسندگان مانیفست حزب کمونیست را نوشته‌اند. این مانیفست، با حجم کمتر از چهل صفحه، مورد تجزیه و تحلیل هزاران کتاب و رساله مختلف قرار گرفته است. تعداد ترجمه‌های این مانیفست به زبان‌های مختلف، به تعبیری، در مقایسه با آثار کلاسیک دیگر، بی‌نظیر است و تأثیر آن بر تفکر و عمل اجتماعی چندین نسل در سراسر جهان نقش بسزایی داشته است. این اظهارنظر به وضوح و بدون اطمینان از اصول ادبی و کاربرد عبارات زیبایی ساخته شده است. نویسندگان مانیفست تلاش کرده‌اند تا از زبان‌بندی معمولی و کاربرد شیوه‌های سانسوری در کتاب‌نویسی اجتناب کنند و هدف اساسی آن‌ها، جلب توجه کارگرانی بوده که از فرصت‌های تعلیمی ابتدایی محروم مانده و نیاز به شناخت عواملی که به تبعیت از نظام طبقاتی و سختی‌های جامعهٔ صنعتی مدرن منجر می‌شود، داشته باشند. اهمیت مانیفست از دامنه جریان کمونیستی خارج نمانده و در میان تمام بیانیه‌ها، نامه‌ها، مقالات اظهارنظر و برنامه‌های حزب‌ها و سازمان‌های مختلف، از جمله سازمان‌های سوسیالیستی، آنارشیستی، اتحادیه‌گرا و تعاون‌گرا که در دو قرن اخیر نوشته و منتشر شده‌اند، هنوز هم به‌عنوان یکی از متونی موثر و پایدار به شمار می‌آید.

از منظر دیگر، مانیفست جزء آثار معتبر در حوزهٔ ادبیات سیاسی و اندیشه‌ورزی اجتماعی است که به عنوان شاهکارهای این حوزه شناخته می‌شود. این کتاب معادلی دارد با اثرهایی همچون "سیاست" ارسطو، "شهریار" ماکیاولی، "لاویاتان" هابز، "رسالهٔ دوم" لاک، "قرارداد اجتماعی" روسو، "اصول فلسفهٔ حق" هگل و "دربارهٔ آزادی" میل.

نویسنده‌ی کتاب "دگرگونی جهان"، بابک احمدی، در تحلیل مانیفست وارد شده و نکاتی را در مورد تاریخ نگارش، ترجمه‌های مختلف و نسخه‌های مختلف مانیفست مطرح می‌کند. هدف اصلی احمدی در نگارش این کتاب، بررسی قدرت و اثربخشی مانیفست در زمینه‌های مختلف است. او می‌خواهد برشی عمیق‌تر از مفاهیم مهمی که برای اولین بار در این مانیفست ارائه شده بودند را نشان دهد و همچنین برخی از بخش‌هایی که از نظر تاریخی نادرست بوده یا جایگاه خود را از دست داده‌اند را بررسی کند. در این کتاب، مانیفست حزب کمونیست به صورت خلاصه به نام "مانیفست" یاد می‌شود و مگر در موارد خاص، عنوان کامل آن مطرح نمی‌شود. این کتاب همچنین به دقت به هفت پیش‌گفتار مارکس و انگلس برای مخاطبان مختلف و نیز ترجمه‌های متعدد مانیفست به زبان‌های مختلف می‌پردازد.

کتاب دگرگونی جهان

بابک احمدی
بابک احمدی (زادهٔ ۱۳۲۷ در تهران) نویسنده، مؤلّف، مترجم، منتقد هنری و پژوهشگر ایرانی است. آثار وی از متون پرفروش در بازار کتاب‌های فلسفی ایران است و بیشتر آن‌ها را نشر مرکز چاپ می‌کند.وی در سال ۱۳۲۷ در تهران به دنیا آمده و مقیم همین شهر است. احمدی در سال ۱۳۴۹ مدرک کارشناسی علوم سیاسی را از دانشگاه تهران دریافت کرد و سپس برای ادامه تحصیل به پنسیلوانیای آمریکا رفت و در مقطع کارشناسی ارشد فلسفه از دانشگاه پنسیلوانیا فارغ‌التحصیل شد.احمدی سالهای ۱۳۵۳ و ۱۳۵۴ را در لندن و سال&zwn...
قسمت هایی از کتاب دگرگونی جهان (لذت متن)
انتشار مانیفست هم زمان شد با خیزش مردم پاریس در ۲۴ فوریه که سرآغاز رویداد انقلاب در بسیاری از کشورهای اروپایی در سال توفانی ۱۸۴۸ بود. جالب است که مهم ترین متنی که آن زمان دربارهٔ انقلاب نوشته شده بود هم زمان با نخستین انقلاب قاره ای تاریخ منتشر شد. مارکس و انگلس نخستین بار در سپتامبر ۱۸۴۴ در پاریس با هم ملاقات کردند، اما پیش تر نوشته های یک دیگر را خوانده بودند. آنان در نوامبر ۱۸۴۴ کتاب مشترکی نوشتند که در سال ۱۸۴۵ در فرانکفورت با عنوان خانوادهٔ مقدس منتشر شد و موضوع اش نقد نظریات هگلی های جوان در آلمان بود (۵:۴-۲۱۱). از نوامبر ۱۸۴۵ تا اوت ۱۸۴۶ نیز با هم یادداشت های مفصلی در نقد لودویگ فوئرباخ، ماکس اشتیرنر (نام اصلی اش یوهان کاسپار اشمیت) و هگلی های جوان نوشتند که امروز به نام ایدئولوژی آلمانی مشهور است (۱۹:۵-۵۳۹). در مقاله های فراوانی که امضای یکی از آنان را دارد تأثیر اندیشه های دیگری را به سادگی می توان یافت و مانیفست یکی از نتایج کار مشترک آنان و مشهورترین آن هاست.