کتاب عشق روی چاکرای دوم

Eshgh
کد کتاب : 111007
شابک : 978-9643116774
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 200
سال انتشار شمسی : 1393
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب عشق روی چاکرای دوم اثر ناتاشا امیری

«عشق روی چاکرای دوم» مجموعه داستانی به قلم ناتاشا امیری است که با توجه به دغدغه های زنان در ایران امروز نوشته‌شده است. کتاب، مجموعه‌ای متشکل از ده داستان‌کوتاه است که اولین داستان آن با عنوان «آن‌که شبیه تو نیست»، برنده‌ی جایزه‌ی صد‌سالگی صادق هدایت شده است. این داستان روایتگر زندگی زنی است که به‌دلیل ترس از خیانت همسرش دست به عمل‌های زیبایی مختلفی می‌زند تا شاید از این طریق بتواند نگاه و توجه او را به خود جلب کند. در بخشی از متن این داستان آمده: «بعدها، بی آن‌که بدانم چرا، یادم می‌افتاد دیگر اصلا شبیه زنی نیست که دور دریاچه مصنوعی ورزشگاه، برای آب‌کردن چربی‌هایش می‌دوید. بی‌اعتنا به متلک پسرهای ماهی‌گیر، روسری‌اش را پشت گردن گره می‌زد. با ماشین پرایدش مرا تا خانه می‌رساند و به اصرارهایم که سر کوچه پیاده‌ام کند و زودتر به دنبال پسرش به مهدکودک برود، توجهی نمی‌کرد و تا در حیاط را نمی‌بستم، صدای چرخیدن چرخ‌های ماشینش را روی آسفالت نمی‌شنیدم.»
«عشق روی چاکرای دوم» با داستان «با تشدید روی جیم» به پایان می‌رسد. این داستان روایتگر زندگی دختر جوانی است که پس از مرگ مادرش متوجه می‌شود که مادرش در گذشته زن بدکاره‌ای بوده و با پی‌بردن به این حقیقت، زندگی‌اش دگرگون می‌شود.

کتاب عشق روی چاکرای دوم

ناتاشا امیری
ناتاشا امیری (۱۷ شهریور ۱۳۴۹)، داستان‌نویس و منتقد ادبی ایرانی است.امیری در رشته مهندسی کشاورزی فارغ‌التحصیل شد، اما هرگز در رشته تحصیلی خود فعالیت نکرد. او داستان‌نویسی را از سال ۱۳۷۴ و پس از آشنایی با غزاله علیزاده آغاز کرد. اولین داستانش به نام «هیچ» در مجله ادبی کلک چاپ شد.او در نقاشی، مجسمه‌سازی، داوری مسابقات پرش با اسب و چوگان نیر تجربیاتی داشت.