کتاب مرده ها در راه اند

Mordeha Dar Rahand
کد کتاب : 111016
شابک : 978-6002781741
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 360
سال انتشار شمسی : 1394
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب مرده ها در راه اند اثر ناتاشا امیری

کتاب «مرده‌ها در راه‌اند» رمانی نوشته‌ی ناتاشا امیری است. این کتاب زندگی زنان خانواده‌ای را طی شش دهه در ایران معاصر و در بستر رویدادهای تاریخی و سیاسی روایت می‌کند. این زن‌ها در شمال ایران متولد شده‌اند، اما تأثیرات وقایعی مانند کودتای 28 مرداد، سیاست‌های توسعه‌ی دوران پهلوی، انقلاب و جنگ را از سر می‌گذرانند و پایشان به نقاط مختلف جهان باز می‌شود.
داستان در بستر کودتای 28 مرداد آغاز می‌شود و خانواده‌ی کوج آقا و شاه بانو که با دخترهایشان درخانه‌ی شیروانی سرخ رنگی زندگی می‌کنند، در شبی که آب دریای خزر بالا آمده دچار تغییر می‌شود. خانه‌ شیروانی سرخ رنگ، نقش پررنگی در زندگی و خاطرات این خانواده دارد. این خانواده زندگی روزمره‌ای دارند تا اینکه کودتای 28 مرداد سال 1332 مسیر زندگی همه‌ی اعضای خانواده را تغییر می‌دهد.
وقایع سیاسی و اجتماعی که تاریخ معاصر ایران را شکل داده است، با داستان این رمان گره خورده و در زندگی تک‌تک شخصیت‌های آن تأثیرات خود را به جای می‌گذارد و سیر تغییرات شخصیتی آن‌ها در این بستر تاریخی شکل می‌گیرد.
در بخشی از متن کتاب آمده: «نیمه‌شبی که نفس کشیدن در هوای شرجی سخت شده بود، دریای خزر طغیان کرد و امامزاده‌های معجزه‌گر و نیزارها را به اعماق برد. صبح مهوش را تسخیرشده پشت پرچین خانه شیروانی سرخ پیدا کردند که با پیراهن خاکی و چشم‌های گشاد کلمه‌هایی بریده‌بریده می‌گفت. چند روستایی بلندش کردند و در میان فریاد دخترها به اتاق نشیمن بردند.»

کتاب مرده ها در راه اند

ناتاشا امیری
ناتاشا امیری (۱۷ شهریور ۱۳۴۹)، داستان‌نویس و منتقد ادبی ایرانی است.امیری در رشته مهندسی کشاورزی فارغ‌التحصیل شد، اما هرگز در رشته تحصیلی خود فعالیت نکرد. او داستان‌نویسی را از سال ۱۳۷۴ و پس از آشنایی با غزاله علیزاده آغاز کرد. اولین داستانش به نام «هیچ» در مجله ادبی کلک چاپ شد.او در نقاشی، مجسمه‌سازی، داوری مسابقات پرش با اسب و چوگان نیر تجربیاتی داشت.
دسته بندی های کتاب مرده ها در راه اند