کتاب کاپا

Kappa
کد کتاب : 112862
مترجم :
شابک : 978-6003678354
قطع : جیبی
تعداد صفحه : 176
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1927
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب کاپا اثر ریونوسوکه آکوتاگاوا

«کاپا» نخستین بار در سال ۱۹۲۷، به قلم ریونوسوکه آکوتاگاوا، در ژاپن منتشر شد و به عنوان یکی از شاهکارهای ادبیات ژاپن، به شدت مورد توجه عموم قرار گرفت. این کتاب، یک داستان جذاب و فلسفی است که در قالب فانتزی و ماجراجویانه روایت شده است. ماجرای کتاب، حول محور روایت بیماری روانی به نام شماره 23، از سرزمین کاپا می‌چرخد. ریونوسوکه آکوتاگاوا با الهام از افسانه‌ها و افکار مردمی ژاپن، داستانی خلاقانه و تاریک درباره مخلوقاتی به نام "کاپا" را روایت می‌کند که بر انسان‌ها ظلم و ستم می‌کنند. نویسنده با استفاده از این موجودات فراطبیعی، به نقد و توجیه برخی از مسائل اجتماعی و فرهنگی ژاپن می‌پردازد. سبک نوشتاری او بسیار موشکافانه و معنادار است و خواننده را به تفکر و تعمق در موضوع کتاب ترغیب می‌کند. این کتاب به عنوان یکی از آثار برجسته ادبیات ژاپن، توانسته است جایگاه خود را در بین طرفداران ادبیات جهان بیابد و با ترجمه‌های مختلف به زبان‌های دیگر، محبوبیت خود را دو چندان کند.
اگر به دنبال یک داستان تازه، پر از ابهام و تأملات فلسفی هستید، کتاب «کاپا» انتخابی عالی برای شما خواهد بود. این کتاب یک گزینه مناسب برای هر خواننده‌ای است که علاقه‌مند به ادبیات فانتزی با دنیایی سرشار از رمز و راز و خیال است.

کتاب کاپا

ریونوسوکه آکوتاگاوا
ریونوسوکه آکوتاگاوا (به ژاپنی: 芥川 龍之介) (زاده ۱ مارس ۱۸۹۲ - درگذشته ۲۴ ژوئیه ۱۹۲۷) یک نویسنده داستان کوتاه ژاپنی بود که در عصر تایشو ژاپن فعالیت می‌نمود. از او به عنوان پدر داستان کوتاه ژاپن نام برده می‌شود؛ و در سن سی‌وپنج سالگی به دلیل مصرف بیش از حد باربیتال (با نام تجاری ورونال) خودکشی کرد.[۱] در ژاپن همه ساله جایزه‌ای ادبی به نام جایزه آکوتاگاوا اهدا می‌شود که برگفته از نام اوست.