کتاب بدنسازی و فیتنس در آب

Aqua fitness and condinationing
کد کتاب : 116084
شابک : 978-6003556089
قطع : رحلی
تعداد صفحه : 246
سال انتشار شمسی : 1401
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 20 اردیبهشت

معرفی کتاب بدنسازی و فیتنس در آب اثر عفت لطفی پور

این کتاب، کتابی برای همه است. از مربیان حرفه‌ای تناسب اندام، تا افراد عادی که فقط می‌خواهند سلامتی و تناسب اندام خود را بهبود ببخشند.
آب عنصری زندگی بخش است، در فرایند اقتصادی و رفتاری ما ایرانیان جلوه گر است و مقام والائی در افکار و اندیشه‌های ما دارا می‌باشد.
نقش این عنصر در ادامه حیات موجودات زنده تا آنجاست که در قرآن کریم آمده همه چیز به آب زنده است و آب حافظ و سرچشمه حیات قلمداد می‌گردد.
از گذشته‌های دور انسان آب را علاوه بر نوشیدن و استفاده جهت بهداشت برای درمان نیز مورد استفاده قرار می‌داده است و در واقع بسیار شگفت انگیز است که این درمانگر طبیعی و موثر در هر زمان دوباره کشف و احیاء می‌شود. اولین نشانه‌های خطی در زمینه کاربرد آب به عنوان یک وسیله درمانی
در عبادتگاه‌های یونان یافت شده است بنا بر نوشته‌های موجود در این عبادتگاه حمام و ماساژ را برای درمان بیماران به کار گرفته اند.
بقراط که او را پدر طب می‌شناسیم برای درمان تب و بسیاری دیگر از بیماری‌ها استفاده از حمام‌های مختلف با دمای متفاوت بعنوان شیوه‌ای ارزشمند توصیه می‌کرده است. در قرن هجدهم بکارگیری آب به صورت عملی در بین پزشکان آلمانی و ایتالیائی و انگلیسی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار گردیده است.
از آنجائی که خاصیت هیدوردینامیکی آب موجب کاهش فشار وارده بر مفاصل و نیز کاهش تحمل وزن می‌گردد، لذا در سالهای اخیر تمرینات در آب با رویکرد رشته‌های مختلف ورزشی از جمله فیتنس در آب از جایگاه ویژه‌ای برخوردار گردیده است.

کتاب بدنسازی و فیتنس در آب