کتاب آخرین روزهای اشتفان سوایگ

The Last Days Of Stefan Zweig
کد کتاب : 119631
مترجم :
شابک : 978-6226513722
قطع : جیبی
تعداد صفحه : 176
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2010
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب آخرین روزهای اشتفان سوایگ اثر لوران سکسیک

داستان دربارۀ شش ماه آخر زندگی اشتفان سوایگ، نویسندۀ مطرح اتریشی، است که به‌دلیل جنگ جهانی دوم و کشتار یهودیان همراه با همسرش مجبور به ترک وطن شده. آن‌ها ابتدا به لندن و بعد به نیویورک می‌روند، اما به‌دلیل مشکل تنفسی لته، همسر اشتفان، به‌اجبار پتروپولیس برزیل را برای سکونت انتخاب می‌کنند. در طول سکونتشان تمام فکر و ذکر سوایگ به وطن و شرایط بحرانی آنجا مشغول است. غم غربت، آسودگی خاطر و قلم نویسندگی‌اش را از او گرفته و او را به آدمی افسرده بدل کرده است. حتی با پایان جنگ و دیدن جشن و شادی مردم هم حال‌وروز خوبی ندارد، چون از آیندۀ جهان مطمئن نیست و ناامید شده. او که به نظر می رسد زمان مرگش را حدس زده، در آخرین روزهای عمرش بدون تحمل کوچک‌ترین درد جسمانی به استقبال پایان خود می‌رود. نظر یکی از مخاطبان دربارۀ کتاب: «این رمان داستان واقعی نویسنده‌ای را توصیف می کند که گذشته برایش زنده تر از حال است و نویسنده احساسات و عواطف اشتفان را ماهرانه به تصویر می کشد؛ به‌گونه ای که خواننده به‌سادگی توان همدلی با او را پیدا می کند.»

کتاب آخرین روزهای اشتفان سوایگ

لوران سکسیک
لوران سکسیک (متولد نیس، 1962) نویسنده فرانسوی است. او که یک پزشک شاغل بود، اولین رمان خود را در سال 1999 منتشر کرد. او بیشتر به خاطر سه گانه رمان های تاریخی اش شناخته می شود: Les derniers jours de Stefan Zweig، Le cas Eduard Einstein و Romain Gary s'en va-t-en guerre. او همچنین بیوگرافی آلبرت انیشتین را منتشر کرده است. The Last Days of Stefan Zweig برای صحنه و صفحه نمایش اقتباس شده است و توسط آندره نافیس ساحلی به انگلیسی ترجمه شده است.
قسمت هایی از کتاب آخرین روزهای اشتفان سوایگ (لذت متن)
خوب بودن یا نبودن، مسئله این است! ما عاشق کارمان هستیم، عاشق کتاب نوشتن، کتاب خواندن و کتاب منتشر کردن! دنیای جذاب و متحیرانه ای که در آن فرو می رویم و غرق می شویم. دنیایی که در آن کیف می کنیم و لذت می بریم! دنیای تجربه کردن تمام چیزهای شگفت انگیز و دور از دسترس… کمتر محصول مجازی در دنیا هست که با آن بتوان به این درجه از لذت و خلسه و شور و شوق رسید؛ با کمترین هزینه، بیشترین بازدهی، و البته کمترین خماری! قابل استفادهء مجدد! قابل انتقال به غیر!