کتاب رنگین کمان تمدن ها

Rainbow of civilizations
باب آشنایی با تمدن های جهان
کد کتاب : 124479
شابک : 978-6223240997
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 414
سال انتشار شمسی : 1402
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب رنگین کمان تمدن ها اثر عبدالحسین آذرنگ

کتاب«رنگین‌کمان تمدن‌ها: باب آشنایی با تمدن‌های جهانی» اثری فراگیر و جامع از عبدالحسین آذرنگ است که در یازده فصل به بررسی تمدن‌های مختلف جهان از ابتدای تاریخ تا دوره‌ی اسلام می‌پردازد.
این کتاب با هدف آشنایی خوانندگان با گستره‌ی وسیعی از تمدن‌ها و فرهنگ‌های بشری نگارش یافته‌است. یکی از ویژگی های برجسته‌ی این اثر، پرداختن به تمامی تمدن‌های بزرگ و تاثیرگذار جهان است؛ از تمدن‌های باستانی چون بین‌النهرین، مصر، هند، چین و ایران گرفته تا تمدن‌های یونان باستان، روم، و اسلام .آذرنگ به دلایل ظهور و شکل‌گیری تمدن‌های نامبرده اشاره می‌کند، سپس به دلایل افول و انحطاط آن‌ها می‌پردازد، علاوه بر این، نویسنده توجه ویژه‌ای به خرده تمدن‌های مهم کرانه‌های مدیترانه، آفریقا و سایر مناطق نیز داشته‌است تا جامعیت کتاب را افزایش دهد.
بخش مهمی از کتاب به بررسی رویدادها و جریان‌های تاثیرگذار، در این تمدن‌ها اختصاص یافته‌است. آذرنگ در این بخش، نقش و تاثیر سایر تمدن‌ها بر شکل‌گیری تمدن جهانی معاصر را مورد واکاوی قرار می‌دهد. همچنین او معتقد به اهمیت آشنایی با تاریخ تمدن‌ها و رشته‌های مختلف برای حفظ جهت‌گیری صحیح انسان در زندگی امروزی است. از دیدگاه ایشان، آگاهی از تاریخ تمدن‌ها می‌تواند به درک بهتر مسائلی چون تاریخ اندیشه، تاریخ تمدن و فرهنگ و مسائل زیست‌محیطی کمک کند. سبک نگارش روان و در عین‌حال پژوهشی، از دیگر نقاط قوت این کتاب است. نویسنده با استفاده از منابع معتبر، اطلاعات غنی و گسترده‌ای را در اختیار خوانندگان قرار می‌دهد.
در مجموع، «رنگین‌کمان تمدن‌ها» یک منبع و مرجع ارزشمند برای آشنایی با تاریخ تمدن‌ها و فرهنگ‌های گوناگون جهان از آغاز تا عصر حاضر محسوب می‌شود. این کتاب با نگاهی فراگیر و چندبعدی، پیوندهای میان تمدن‌ها و تاثیر آن‌ها بر زندگی امروز بشر را به‌خوبی روشن می‌سازد.

کتاب رنگین کمان تمدن ها

عبدالحسین آذرنگ
عبدالحسین آذرنگ (زادهٔ ۱۵ آذر ۱۳۲۵ در کرمانشاه)، نویسنده، پژوهش‎گر، مترجم، ویراستار، مدرس، دانشنامه‌نگار و عضو شورای علمی دانشنامۀ ایران است.او در ۱۵ آذرماه ۱۳۲۵ در محلۀ چهارراه اجاق کرمانشاه به دنیا آمد. دورۀ ابتدایی را در دبستان کورش و دورۀ متوسطه را در دبیرستان کزازی به پایان برد. در دانشکده‌های ادبیات و علوم انسانی دانشگاه‌های شیراز و اصفهان، و در دانشکدۀ علوم تربیتی دانشگاه تهران در رشته‎های اقتصاد، تاریخ، دانش‌شناسی و علم اطلاعات تحصیل کرد و دوره‎هایی را ...