کتاب اسطوره ها و افسانه های سرخپوستان آمریکا

American Indian Myths and Legends
(اساطیر سرخپوستی آمریکای شمالی)
  • 62,000 تومان
  • به زودی 🙄
  • انتشارات: نشر چشمه نشر چشمه
    نویسنده: ریچارد ارداز آلفونسو اریتز
کد کتاب : 12664
مترجم :
شابک : 9789645571137
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 300
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 1984
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 6
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب اسطوره ها و افسانه های سرخپوستان آمریکا اثر ریچارد ارداز


این کتاب بیش از 160 داستان از هشتاد گروه قبیله ای چشم انداز غنی و پر جنب و جوشی از میراث اسطوره ای بومیان آمریکا را ارائه می دهد. از سراسر این قاره داستان های آفرینش و عشق می آید. قهرمانان و جنگ؛ حیوانات، حقه بازها و پایان دنیا.
افسانه هایی که در این کتاب آمده، برخاسته از دل بومیان آمریکای شمالی است. پیشینه روایت برخی از این افسانه ها به هزاران سال پیش می رسد و هنوز هم روایت و بازگویی می شوند؛ نیز با توجه به نیاز های گوناگون مخاطبان خود، پوست می اندازند و شکلی نو به خود می گیرند، حتی در ذهن زنان و مردان امروز از نو آفریده می شوند؟ افسانه هایی درباره زمین، روییدنی ها، گیاهان و جانوران، که پاره های مکمل قلمرو انسان به شمار می روند. این افسانه ها به زبان های باستانی روایت شده اند و در ضرب آهنگ طبیعت جریان دارند، طبیعتی که به راستی با محیط صنعتی و انسان ساخته مغایر است. انسان در جامعه صنعتی، بیش تر به زمان و ساعت چشم دوخته، سیل لحظه ها در جامعه ای خرد شده بر او فشار می آورد و ظاهرأ بدو فرصت نمی دهد که به اندیشیدن درباره سرشت جمعی کیهان نام برد. افسانه های مشترک و در عین حال یاری رسان درباره آغاز و پایان جهان (و هر آن چه که در این فاصله زمانی روی می دهد گویی به نحو غریبی ورای بصیرت آنان است.
این گردهمایی جدید ارزشمند و زیبا از ... داستان ها واقعا زنده، اسرارآمیز و شگفت انگیز است - مملو از شگفتی، رمز و راز و زندگی علاوه بر استخراج بهترین منابع فولکلور در قرن نوزدهم، ویراستاران مجموعه وسیعی از صداهای بومی آمریکایی معاصر را نیز شامل می‌شوند.

کتاب اسطوره ها و افسانه های سرخپوستان آمریکا

دسته بندی های کتاب اسطوره ها و افسانه های سرخپوستان آمریکا
نکوداشت های کتاب اسطوره ها و افسانه های سرخپوستان آمریکا
We have nothing more universal than our folk myths, and in this book Richard Erdoes and Alfonso Ortiz have brought together what is probably the most comprehensive and diverse collection of American Indian Legends ever compiled.
ما چیزی جهانی تر از اسطوره های عامیانه خود نداریم، و در این کتاب ریچارد اردوز و آلفونسو اورتیز آنچه را که احتمالا جامع ترین و متنوع ترین مجموعه افسانه های سرخپوستان آمریکایی تا کنون گردآوری شده است، گرد هم آورده اند.
Dee Brown

Lively and varied accounts of the creation of the world, cosmic battles, love and lust, trickster intrigues, animal interference, and things that whistle in the night fill this thematic anthology with passion, wisdom, and biting humor
روایت های پر جنب و جوش و متنوع از آفرینش جهان، نبردهای کیهانی، عشق و شهوت، دسیسه های حیله گر، دخالت حیوانات، و چیزهایی که در شب سوت می زنند، این گلچین موضوعی را سرشار از شور، حکمت و طنز گزنده می کند.
Library Journal Library Journal

قسمت هایی از کتاب اسطوره ها و افسانه های سرخپوستان آمریکا (لذت متن)