کتاب آخرین جنبش های هنری قرن بیستم

Movements in art since 1945: issues and concepts
کد کتاب : 12684
مترجم :
شابک : 978-964-6994-09-6
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 304
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 1945
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 18
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

معرفی کتاب آخرین جنبش های هنری قرن بیستم اثر ادوارد لوسی اسمیت

کتاب آخرین جنبش های هنری قرن بیستم نوشته ادوارد لوسی اسمیت روایتی روشن و سریع در مورد هنرهای تجسمی در نیم قرن گذشته، درباره جدیدترین روندها و هنرمندان از جمله هنرهای مینیمال و مفهومی ، آرت پورا ، تأثیر جوزف بیو ، نئو اکسپرسیونیسم ، نئو مفهوم گرایی و کار هنرمندان فمینیستی و گی به عنوان جنبه های پست مدرنیسم بحث کرده است. ظهور این اثر قدرتمند - تا همین اواخر مورد توجه هنرمندان آفریقایی-آمریکایی و آمریکایی قرار گرفته است و روندهای جدید در آمریکای لاتین ، روسی ، ژاپنی ، چینی ، کره ای ، آفریقای مدرن ، کارائیب و هنرهای بومی کشور معرفی و مورد بحث قرار گرفته است. ، ارائه پانورامای جهانی از هنر در پایان قرنT کتابشناسی کامل و برای اولین بار شرح مختصر وقایع مهم از سال 1940 تا به امروز . آخرین جنبش های هنری قرن بیستم را به یک راهنمای منحصر به فرد برای موضوعات اصلی ، مفاهیم و بازیکنان تبدیل می کند.

کتاب آخرین جنبش های هنری قرن بیستم

ادوارد لوسی اسمیت
جان ادوارد مک‌کنزی لوسی-اسمیت (متولد ۲۷ فوریه ۱۹۳۳) یک نویسنده، شاعر و منتقد هنری پرکار بریتانیایی است.لوسی-اسمیت در سال ۱۹۳۳ در کینگستون، جامائیکا، متولد شد و سپس در سال ۱۹۴۶ به بریتانیا مهاجرت کرد. او در مدرسه سلطنتی در کنتربری تحصیل کرد و پس از اقامت کوتاهی در پاریس به تحصیل در کالج مرتون در آکسفورد پرداخت.پس از خدمت در نیروی هوایی سلطنتی و آگهی‌نویسی، وی به یک نویسنده تمام وقت بدل شد، و به همراه فیلیپ هابسبام در لندن گروه شعر گروپ را تشکیل داد.همچنین وی در اوایل دهه ۱۹۸۰ چندین م...
دسته بندی های کتاب آخرین جنبش های هنری قرن بیستم
قسمت هایی از کتاب آخرین جنبش های هنری قرن بیستم (لذت متن)
جهانی شدن اینک یک پدیده ی هنری برگشت ناپذیر است و گسترش روز افزون اینترنت به عنوان رسانه ای ارتباطی که قادر است هم متن و هم تصاویر را در لحظه به سراسر جهان منتقل ساز، این روند را شتاب بخشیده است. یکی از نتایج این روند، ظهور گرایش های جدید به فرهنگ های غیر اروپایی است. پیش از این طرز تلقی رایج این بود که گرچه هنر به لحاظ نظری جهان شمول است، لیکن تنها غربیان حق دارند در صورت تمایل از فرهنگ های دیگری غیر از فرهنگ خودشان اقتباس کنند. بر عکس همین عاریت گرفتن از سایر فرهنگ ها - چنان چه غیر غربیان مرتکب شوند - نوعی استفاده ی تقلبی از چیزهایی که تنها در شکل خالص و اصیل خود اعتبار دارند، تفسیر می شد! برای مثال، هیچ کس استفاده ی پیکاسو از مجسمه های قبایل آفریقایی را به زیر سوال نمی برد. لیکن هنگامی که مجسمه سازان آن قبایل چیزهایی را از فرهنگ اروپایی بر می گرفتند، آثارشان به ضعف و تقلید محکوم می شد. اکنون این واقعیت کاملا پذیرفته شده است که اشکال مختلف هنر غیر اروپایی نیز پیوسته راه توسعه ی خود را می پیماید و هنرمندانی که در حوزه ی فرهنگ های در هم آمیزش یافته - بخشی غربی و بخشی غیر غربی - کار می کنند، عرصه ی مهمی از گفتمان هنری خاص خود را دارند. امید من آن است که این کتاب، در شکل حاضر خود، فرصت بایسته ای باشد برای بازشناسی این تحولات و فهم پیچیدگی مجذوب کننده ای که اکنون جلوه گر دنیای هنر معاصر است: هم در ایران و هم در بخش های دیگری از جهان که مهد هنری زنده و پر شور هستند.