کتاب جهانی شدن و هنر جدید

globalization and new art photo
مفاهیم و رویکردها در آخرین جنبش های هنری قرن بیستم: جهانی شدن و هنر جدید
کد کتاب : 12685
مترجم :
شابک : 978-964-6994--20-2
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 124
سال انتشار شمسی : 1393
سال انتشار میلادی : 2009
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 9
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب جهانی شدن و هنر جدید اثر ادوارد لوسی اسمیت

کتاب جهانی شدن و هنر جدید؛ توصیفی است در راستای هنر مدرن.مدرنیسم در هنرهای بصری از یک رشته تحولات اجتماعی و فرهنگی و هنری اروپا در سده نوزدهم آغاز شد. تلاش برای رهایی از بن بست "هنر آکادمیک"، که خود عصاره سنت طبیعت گرایی بود، هنرمندان نوجو را به تجربه های جدید کشاند. آنان به انگیزه راهجویی و بدون آنکه مسیر آینده را پیش بینی کنند، امکانات تجسمی رنگ و خط را از نو آزمودند.آنها پیوسته کوشیدند که از راه خودبیانگری به یک آرمان جدید دست یابند.در این دوره تلاش هنرمندان در بکار گیری هر وسیله و روشی برای خلق آثار هنری و به نوعی توجه و تمرکز به شخص هنرمند به جای اثر هنری نقطه تحول بنیادین محسوب می شود که به گفته نویسنده کتاب می توان برای منشا این تحول و به دنبال آن پدیدار شدن هنر جدید عوامل آن را بر شمرد.

در فصل های دوم و سوم جهانی شدن و هنر جدید، رسانه های عکاسی و ویدئو از جهات متخلف از جمله تعامل هنر و تکنولوژی مورد بررسی قرار می گیرد. رسانه های جدیدی که آفرینش هنری را به سوی عرصه هایی فراتر از مرزهای شناخته شده سوق می دهند و در دو فصل پایانی کتاب به تشریح دو جریان کاملا متضاد در هنر معاصر پرداخته شده است. نخست خصلت موضوع گرایی هنر معاصر که با علایق مردم در هم آمیخته و ظهور نوعی هنر جدید را باعث شده و جریان دوم که به سوی هنر کلاسیک گام بر می دارد.

از خصوصیات خوب کتاب جهانی شدن و هنر جدید بانک تصویر جامع و گوناگونی است که حول جریان های مختلف هنر جدید شکل رفته است.

کتاب جهانی شدن و هنر جدید

ادوارد لوسی اسمیت
جان ادوارد مک‌کنزی لوسی-اسمیت (متولد ۲۷ فوریه ۱۹۳۳) یک نویسنده، شاعر و منتقد هنری پرکار بریتانیایی است.لوسی-اسمیت در سال ۱۹۳۳ در کینگستون، جامائیکا، متولد شد و سپس در سال ۱۹۴۶ به بریتانیا مهاجرت کرد. او در مدرسه سلطنتی در کنتربری تحصیل کرد و پس از اقامت کوتاهی در پاریس به تحصیل در کالج مرتون در آکسفورد پرداخت.پس از خدمت در نیروی هوایی سلطنتی و آگهی‌نویسی، وی به یک نویسنده تمام وقت بدل شد، و به همراه فیلیپ هابسبام در لندن گروه شعر گروپ را تشکیل داد.همچنین وی در اوایل دهه ۱۹۸۰ چندین م...
دسته بندی های کتاب جهانی شدن و هنر جدید