کتاب نقد عکس

Criticizing photographs
درآمدی بر درک تصویر
  • 10 % تخفیف
    175,000 | 157,500 تومان
  • موجود
  • انتشارات: مرکز مرکز
    نویسنده:
کد کتاب : 12517
مترجم :

شابک : 978-9643054625
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 299
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1990
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 32
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب نقد عکس اثر تری برت

کتاب نقد عکس: درآمدی بر درک تصویر توسط تری برت ، پروفسور آمریکایی تبار آموزش هنر در دانشگاه ایالتی اوهایو نوشته شده است. این کتاب که در زبان اصلی اش اکنون در چاپ سوم است در دوره های انتقاد عکس و تئوری در ایالات متحده به کتابی استاندارد تبدیل شده است. این کتاب یک دستگاه آموزشی زیبا است که بر اساس چهار فعالیت حیاتی که تری بارت با هوشمندی آن را روشن می کند ، ایجاد شده است. - توصیف ، تفسیر ، ارزیابی و نظریه پردازی. علاوه بر این ، طبقه بندی تحلیلی بارت از عکس ها به انواع ایده آل از جمله ارزیابی زیبایی شناختی و تفسیری (ذکر دو مثال) راهی بسیار اصیل و مفید برای خوانندگان فراهم کرده است تا در مورد این فکر کنند که چگونه عکس ها بوجود می آیند تا در جهان کاربرد و عملکردی داشته باشند. کتاب بارت ما را وادار به تفکر در مورد عکس و هنر عکاسی می کند.
در کتاب نقد عکس با تمرکز بر روی نوشته ها و نه تصاویر ، بارت به دانشجویان عکاسی مبتدی و همچنین باتجربه نشان می دهد که چگونه از انتقادات برای درک بیشتر خود از عکس استفاده کنند.
این کتاب از هفت فصل تشکیل شده است که عبارتند از:
فصل اول: درباره ی هنر. فصل دوم: توصیف عکس. فصل سوم: تفسیر عکس. فصل چهارم: انواع عکس. فصل پنجم: عکس ها و زمینه ها. فصل ششم: ارزیابی عکس و فصل هفتم: نظریه: آیا عکاسی هنر است؟

کتاب نقد عکس

تری برت
تری مایکل برت (متولد 1945) یک منتقد هنری آمریکایی و استاد امریتوس در دانشگاه ایالتی اوهایو است. بسیاری از کتابها، فصلهای گلچین و مقالاتی در مورد هنر معاصر، نقد هنری، زیبایی شناسی و آموزش آنها تأثیر بسزایی در این زمینه داشته است.