کتاب در بابت تربیت احساسات

The School Of Life : An Emotional Education
کد کتاب : 130264
مترجم :
شابک : 978-6223500046
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 359
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2019
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب در بابت تربیت احساسات اثر آلن دوباتن

کتاب «در باب تربیت احساسات» همانطور که از نام آن پیداست بیش از هر چیز به هوش هیجانی می‌پردازد که برخورداری از آن مسئله‌ای مهم در زندگی ماست. در واقع این کتاب به شما قدرتی را می‌دهد که با استفاده از آن می‌توانید هوش هیجانی خود را کنترل و مدیریت کنید تا از بروز رفتارهای آنی جلوگیری شود. همه‌ی ما در طول روز با آدم‌های متعددی مواجه می‌شویم و جدای از آن در روابط کاری و زندگی خویش، باید طوری رفتار و عمل کنیم که اوضاع تحت کنترل باشد. با خواندن این کتاب می‌توانیم در این عرصه، موفق‌تر ظاهر شویم چرا که هوش هیجانی بخش زیادی از زندگی ما را تحت‌تاثیر خویش قرار می‌دهد و با پرورش آن می‌توانیم زندگی بهتری داشته باشیم. این کتاب در پنج فصل و با ارائه‌ی چند تمرین، به ما کمک می‌کند تا در اعمال و رفتار خود به یک بلوغ برسیم و در نهایت حال خوبی را برای خود و دیگران رقم بزنیم. در فصل اول این کتاب، ما بیش از پیش با «خود» رو به رو و آشنا می‌شویم. چرا که اگر به شناخت درستی از خود نرسیم، نمی‌توانیم دیگران را نیز بشناسیم. فصل دوم به «دیگران» می‌پردازد و در فصل سوم «روابط» ما را مورد ارزیابی قرار می‌دهد و با ارائه‌ی راهکارهایی به ما می‌آموزد که بهترین خود باشیم. عنوان فصل چهارم این کتاب، «کار» است و در بخش پنجم به «فرهنگ» می‌پردازد. مخاطب با خواندن این کتاب، احساسات خود و دیگران را بهتر درک می‌کند چرا که همه‌ی این احساسات تحت‌کنترل هوش هیجانی است. این کتاب در برخوردهایی که در زندگی و در طول روز داریم، به کمک ما می‌آید و باعث می‌شود تا در برابر احساسات خود و دیگران، واکنش و رفتار مناسبی را از خود بروز بدهیم.
آلن دوباتن نویسنده‌ای نام آشنا در حوزه‌ی روانشناسی و فلسفه است که بنیان‌گذار «مدرسه‌ی زندگی» نیز بوده‌است. این برند کتاب‌هایی را به چاپ می‌رساند که به دغدغه‌های روزمره‌ی انسان‌ها می‌پردازد و تلاش می‌کند تا از آن‌ها آدم بهتری بسازد. از کتاب‌های دیگر این نویسنده می‌توان به «سیر عشق»، «جستارهایی در باب عشق»، «تسلی‌بخشی‌های فلسفی» و «اضطراب موقعیت» اشاره کرد.

کتاب در بابت تربیت احساسات

آلن دوباتن
آلن دوباتن، زاده ی 20 دسامبر 1969، نویسنده ی سوییسی/انگلیسی است.دوباتن در زوریخ به دنیا آمد. پدرش که در مصر به دنیا آمده بود، به سوییس مهاجرت کرد و از موسسان یک شرکت سرمایه گذاری شد و بعد از آن، ثروت هنگفتی به دست آورد. او یک خواهر دارد و دوازده سال اول زندگی اش را در سوییس گذرانده است.دوباتن برای تحصیل، به مدرسه ای شبانه روزی در آکسفورد فرستاده شد و زبان انگلیسی را آموخت. او در رشته های تاریخ و فلسفه تحصیل کرد و مقطع دکتری را در رشته ی فلسفه ی فرانسه در دانشگاه هاروارد آغاز کرد اما به خاطر ن...