کتاب گوگل چگونه کار می کند

How Google Works
مدیریت و رهبری در شرکت گوگل نوشته ی مدیران ارشد گوگل
کد کتاب : 13181
مترجم :
شابک : 9786006974071
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 439
سال انتشار شمسی : 1397
سال انتشار میلادی : 2014
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب گوگل چگونه کار می کند اثر اریک اشمیت

مدیران فصلی گوگل اریک اشمیت و جاناتان روزنبرگ راهنمایی خود از گوگل را ارائه می دهند ، از تاریخچه تجارت و استراتژی مختل کننده شرکت گرفته تا توسعه دادن یک فلسفه مدیریت جدید و ایجاد فرهنگ شرکتی ای که در آن خلاقیت و نوآوری شکوفا می شود.
رئیس اجرایی گوگل و مدیرعامل سابق آن اریک اشمیت و روزنبرگ بیش از یک دهه پیش به عنوان مدیران فناوری ای که توانایی شان اثبات شده بود به گوگل آمدند. در آن زمان ، این شرکت بخاطر انجام امور متفاوتی شناخته شده بود ، چیزهایی که منعکس کننده اصول و یا اغلب متعارض اصول بنیانگذاران آن لری پیج و سرگئی برین بود. اگر اریک و جاناتان فهمیدند که اگر می خواهند موفقیت برسند ، مجبورند همه آنچه را که فکر می کردند در مورد مدیریت و تجارت می دانند فراموش کنند.
امروز ، گوگل نمادی جهانی است که به طور مرتب مرزهای نوآوری را در زمینه های مختلفی جا به جا می کند. کتاب گوگل چگونه کار می کند یک کتاب سرگرم کننده و جذاب است که شامل درسهایی است که اریک و جاناتان هنگام ساختن شرکت آن هارا آموخته اند. نویسندگان توضیح می دهند که چگونه فناوری تعادل قدرت را از شرکتها به سمت مصرف کنندگان تغییر داده است ، و تنها راه موفقیت در این منظر همیشه در حال تغییر ، ایجاد محصولات برتر و جذب نسل جدیدی از کارمندان چند وجهی است که اریک و جاناتان آنها را "خلاقان هوشمند" می نامند.
نویسندگان با پوشش مباحثی از جمله فرهنگ سازمانی ، استراتژی ، استعداد ، تصمیم گیری ، ارتباطات ، نوآوری و مقابله با اختلال ، جلوه های مدیریتی را نشان می دهند همراه با حکایات متعددی از تاریخ گوگل ، که بسیاری از آنها برای اولین بار در اینجا به اشتراک گذاشته می شوند.
در عصری که همه چیز سرعت می یابد ، بهترین راه موفقیت در مشاغل ، جذب افراد خلاق و باهوش و فراهم کردن فضایی است که بتوانند در آن پیشرفت کنند. کتاب گوگل چگونه کار می کند توضیح می دهد که چگونه این کار را انجام دهید.

کتاب گوگل چگونه کار می کند

نکوداشت های کتاب گوگل چگونه کار می کند
An informative and creatively multilayered Google guidebook from the businessman's perspective
یک کتاب راهنمای گوگل آموزنده، خلاقانه و چند لایه از دیدگاه یک تاجر
Kirkus

an energized and exciting primer on creating a company and workforce prepared to meet an inspiring future.
یک آغازگر پرانرژی و هیجان انگیز در ایجاد یک کمپانی و نیروی کاری که آماده می شوند برای یک آینده ی الهام بخش
Publisher's Weekly

Chairman Eric Schmidt and exec advisor Jonathan Rosenberg pull back the curtain to reveal how the company created its unique culture of workplace innovation.
رئیس اریک اشمیت و مشاور اجرایی جاناتان روزنبرگ پرده ها را پس می زنند تا نشان دهند که چگونه این شرکت فرهنگ بی نظیر خود را در زمینه نوآوری در محل کار ایجاد کرده است.
Fortune

قسمت هایی از کتاب گوگل چگونه کار می کند (لذت متن)
رسیدن به بهترین نظر مستلزم وجود تضاد است. افراد نیاز دارند تا مخالفت کنند و نقطه نظرات خود را در یک محیط باز به بحث بگذارند. زیرا تا زمانی که همه ی انتخاب ها به صورت آزادانه به بحث گذاشته نشوند، موافقت نمی گیرید. افراد شما با اشاره ی سر کله فنری تایید می کنند، بعد اتاق را ترک می کنند همان کاری را انجام می دهند که دوست دارند. بنابراین، برای دستیابی به یک اجماع واقعی، به اختلاف عقیده نیاز دارید. اگر شما رییس هستید، موضع خود را در ابتدای فرآیند تصمیم گیری اعلام نکنید. وظیفه ی شما این است که اطمینان پیدا کنید صدای هر کسی، صرف نظر از نقش کارکردی او، شنیده می شود. این کار سخت تر از وقتی است که یک رییس، خودش اولین گام را برمی دارد.

خلاقان هوشمند خون حیاتی گوگل هستند. آن ها همان کارمندانی هستند که گوگل برای استخدام به دنبالشان می گردد؛ متفکران مستقلی که نه تنها در حوزه تخصصی خود استاداند، بلکه دارای دیگر ویژگی های لازم برای رشد در محیط خودشان نیز هستند. نویسندگان گوگل چگونه کار می کند، موفقیت گوگل را تا حدی به چشم انداز این شرکت مربوط می دانند، اما معتقدند که این موفقیت بیشتر به خاطر تمرکز گوگل بر استخدام خلاقان هوشمند و دادن آزادی عمل کامل به این کارمندان بوده است. چرا این امر اینقدر مهم است؟ چون همانطور که نویسنده می گوید:«پایه و اساس برای موفقیت و تعالی مستمر محصول، سرعت است.” با به کارگیری افرادی که بتوانید به تصمیمات مستقل آن هااعتماد کنید، می توانید از بسیاری از بروکراسی هایی که اکثر شرکت ها را کند می کند اجتناب نمایید.» در نهایت تعجب، این مدل شرکت های آمریکایی نیست؛ بلکه یک مدل دانشگاهی است که در آن دانشجویان نه تنها توسط استادان خود هدایت و ارشاد می شوند بلکه برای کشف هر موضوعی که فکر می کنند مفید است، آزادی عمل دارند. دلیل این که دفتر اصلی گوگل به عنوان یک دانشگاه معروف شده همین است.