کتاب روباهی به نام فیلیپا و انتخاب سخت

Philosophy Friends! Philippa Fox and the Trolley Problem
دبستان فلسفه
کد کتاب : 132993
مترجم :
شابک : 978-6003208223
قطع : خشتی
تعداد صفحه : 24
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2020
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب روباهی به نام فیلیپا و انتخاب سخت اثر فرانسیسکو مهیا اوریبه

کتاب «روباهی به نام فیلیپا و انتخاب سخت» داستانی نوشته‌ی فرانسیسکو مهیا اوریبه است که در دسته‌ی ادبیات کودکان تقسیم‌بندی می شود. این کتاب در مجموعه داستانی «دبستان فلسفه» به چاپ رسیده و نویسنده تلاش می‌کند تا فلسفه را با مفاهیم ساده و ابتدایی به کودکان آموزش دهد. اوریبه برای این کار از مدرسه حیوانات استفاده کرده و هر حیوانی را به نام فیلسوفی نامگذاری کرده است. در این مجموعه کتاب، کودکان با شخصیت‌های اصلی فلسفی و مفاهیم اساسی مانند انصاف، خیر، آزادی، انتخاب و موارد دیگر آشنا می‌شوند. همچنین نویسنده برای آموزش بهتر فلسفه به کودکان، هر کتاب را حول محور بینش اساسی یک فیلسوف نوشته و طراحی کرده است و موضوعات کتاب‌ها به شیوه‌ای سرگرم‌کننده و قابل‌لمس ارائه شده تا کودکان آموزش‌های آن را دوست داشته باشند.
در این مجموعه کتاب هر داستان به یک مفهوم فلسفی اختصاص دارد و داستان اول با عنوان «روباهی به نام فیلیپا و انتخاب سخت» درباره مساله‌ی انتخاب است. فیلیپا که شخصیت اصلی این داستان است واگنی را برای سوار کردن دوستانش و رساندن آن‌ها به مقصد می‌راند. او به دو راهی ریل قطار می‌رسد. یکی از دوستانش در یک سوی دو راهی است و سه دوست دیگرش در سوی دیگر دو راهی منتظر آمدن فیلیپا و سوار شدن به واگن هستند. او مانده که به راست یا چپ برود. اگر سه دوست را انتخاب کند، دوست تنها باید راه دیگری برای رسیدن به کتابخانه پیدا کند و اگر یکی را انتخاب کند، آنگاه سه دوست دیگر وسیله‌ای برای رفتن به کتابخانه ندارند. معلم مدرسه‌ی حیوانات که بزی به نام سقراط است به فیلیپا توصیه می کند که «ما باید تا آنجا که می توانیم مردم را خوشحال کنیم»، بنابراین فیلیپا واگن را به سمت راست راند و سه دوست را سوار کرد. در ادامه فیلیپا غمگین می‌شود چون می‌خواست یکی از دوستان خود را به جای سه دوست دیگر انتخاب کند اما به معلم گوش کرد و در نهایت اتوبوس به جای واگن برقی دوست آن‌ها را که در سمت چپ دو راهی بود، سوار کرد.

کتاب روباهی به نام فیلیپا و انتخاب سخت

فرانسیسکو مهیا اوریبه
فرانسیسکو مجیا اوریبه نویسنده و خالق فلسفه دوستان است! او فیلسوف و اقتصاددان اهل کالی کلمبیا است. او در اوقات فراغت خود برای دخترش مایا کتاب های فلسفی می نویسد و تصویرسازی می کند.او دارای مدرک فلسفه و اقتصاد از دانشگاه لس آند در بوگوتا، کلمبیا و دانشگاه نیویورک در نیویورک است. او در حال حاضر در هنگ کنگ زندگی و کار می کند.