کتاب صادق هدایت : مرگ در پاریس

Sadegh Hedayat
کد کتاب : 134877
شابک : 978-6226731898
قطع : پالتویی
تعداد صفحه : 132
سال انتشار شمسی : 1402
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب صادق هدایت : مرگ در پاریس اثر ناصر پاکدامن

کتاب حاضر، به‌قلم ناصر پاکدامن، راجع‌ به واپسین احوال نویسنده‌ای است که روزگاری، از زبان یکی از شخصیت‌های داستانی‌اش، نوشت: «از ته دل می‌خواستم و آرزو می‌کردم که خودم را تسلیم خواب فراموشی بکنم... اگر ممکن بود در یک لکۀ مرکب، در یک آهنگ موسیقی یا شعاع رنگین تمام هستی‌ام ممزوج می‌شد و بعد این امواج و اشکال آن‌قدر بزرگ می‌شد و می‌دوانید که به‌کلی محو و ناپدید می‌شد به آرزوی خودم رسیده بودم.»
پاکدامن، از راه تحقیق در نامه‌های خود صادق هدایت و روایت‌های معاشران نویسندۀ بوف کور از ملاقات‌هایشان با او در یکی‌دو سال آخر زندگی‌اش، می‌کوشد به گزارشی برسد از آنکه نویسندۀ ایرانی چطور «عدم صرف» را به ماندن و نوشتن ترجیح داده.
آنچه در ادامه می‌خوانید اینفوگرافیکی است دربارۀ کتاب «صادق هدایت: مرگ در پاریس» به همراه معرفی آن و بخش‌هایی از مقدمه و پیشگفتارهای کتاب.

کتاب صادق هدایت : مرگ در پاریس

ناصر پاکدامن
ناصر پاکدامن یکی از خوشنام‌ترین و پرکارترین نویسندگان و دانش‌پژوهان ایرانی در خارج از کشور، در سال ۱۳۱۱ خورشیدی در خانواده‌ای کارمندی به دنیا آمد و هنگام مرگ ۹۲ سال داشت.پاکدامن در سال ۱۳۳۲ پس از پایان تحصیلات خود در رشته حقوق دانشگاه تهران برای ادامه تحصیل فرانسه را برگزید و در این کشور ضمن کسب دکتری اقتصاد در رشته جامعه‌شناسی و جمعیت‌شناسی نیز به ادامه تحصیل پرداخت. وی در سال ۱۳۴۶ خورشیدی به ایران بازگشت و به تدریس در دانشگاه تهران پرداخت.دکتر ناصر پاکدامن، استاد با...
دسته بندی های کتاب صادق هدایت : مرگ در پاریس