کتاب سارودایا

Sarvodaya (the welfare of all)
بهروزی برای همه
کد کتاب : 135042
مترجم :
شابک : 978-6227765588
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 144
سال انتشار شمسی : 1403
سال انتشار میلادی : 1954
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 20 اردیبهشت

معرفی کتاب سارودایا اثر مهاتما گاندی


سارودایا، را بهتر است اسم اش را بگذارم، سارودایا، گاندی ای دیگر.
در سارودایا، چهره‌ی دیگر گاندی را به شهادت کلمات و نوشته های خودش،‌با ذکر تاریخ ابراز و در زبان و تحلیل های دیگران خواهیم شناخت.
و پیشرو بودن او را در عرصه‌هایی به عینه خواهیم دید که اعجاب آور است برایمان.او نابغه ای بوده خودساخته و نه خداساخته. نابغه‌ی بالذات نبوده‌ نابغه‌ی بالسعی بوده.بچه‌ی خنگی که با انضباط خود-فرما و پیگیری،‌ کم کم مواردی از دوراندیشانه ترین تحلیل‌ها و راه حل‌های سیاسی،‌اجتماعی، اقتصادی ،‌ بوم زیستی و معنوی را مطرح می کند ،‌ راه ها و تجلیل هایی که امروزه یکی یکی دارند دوباره و از راه‌های متفاوت دیگر کشف می‌شوند.مثل ضرورت خودگردانی‌ تمام مقیاس،‌ نابودکنندگی پدیده‌ی رشد در اقتصاد بازار ، نظریه ی عشق به طبیعت ، نه تهاجم.

کتاب سارودایا

مهاتما گاندی
گاندی، زاده ی 2 اکتبر 1869 و درگذشته ی 30 ژانویه ی 1948، رهبر سیاسی و معنوی هند بود که مردم این کشور را در راه آزادی از استعمار امپراتوری بریتانیا رهبری کرد.گاندی در گجرات هند به دنیا آمد و در سیزده سالگی با دختری همسن خود ازدواج کرد. گاندی برای وحدت میان مسلمانان و هندوهای هند، یک ماه روزه گرفت و در رژه ی نمک به همراه چند صد هزار هندی، 400 کیلومتر راه پیمود تا از آب دریا نمک بگیرد و با این عمل، قانون مالیات نمک را بی اعتبار سازد. این مبارزه با دعوت هندی ها برای تحریم کالاهای انگلیسی بود و با...