کتاب هند باستان

The Wonder That Was India
کد کتاب : 21052
مترجم :

شابک : 978-6001211270
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 914
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1954
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

معرفی کتاب هند باستان اثر آرتور لولین بشم

تمدن هند یکی از قدیمی‌ترین تمدن‌های جهان است، و آنچه از این نظر منحصربه‌فرد است این است که فرهنگ مردمان هنوز تا حد زیادی بدون تغییر باقی مانده است، با رشته‌ای قوی از تداوم در طول اعصار.
کتاب هند باستان نگاهی به تاریخ این کشور از زمان تمدن هاراپان یا دره سند دارد. علل احتمالی زوال تمدن هاراپا و سکونتگاه ها را بررسی می کند. کتاب در مورد احتمال حرکت هاراپاها به سمت جنوب و ساکن شدن در منطقه شبه جزیره صحبت می کند.
نویسنده همچنین نظریه تهاجم آریایی ها را مورد بحث قرار می دهد و آن را با مقالات مختلف تحقیقاتی و یافته های آن زمان پشتیبانی می کند. سیر تحول دین هندو نیز در این کتاب از زمان هاراپان، تا آمدن آریایی‌ها و تأثیر متقابل هندو و شاخه‌های آن، جینیسم و بودیسم بر یکدیگر صحبت شده است.
این کتاب در پوشش تاریخ هند جامع است. به هر جنبه ای از جامعه و فرهنگ هند نگاه می کند. هند باستان همه چیز را از مذهب، حکومت، تکامل اجتماعی، سنت های ادبی، زبان های فلسفه و علم پوشش می دهد.
نویسنده به بررسی نقش مهم مذهب هندو در زندگی مردم می پردازد. تمام تصنیف های ادبی دوران باستان دارای انجمن های مذهبی بودند. او همچنین این نظریه را مطرح می کند که کولی های اروپایی اصالتا هندی هستند.
هند باستان همچنین بینشی از جامعه و فرهنگ مدرن هند را ارائه می دهد، که چگونه به تلاقی تأثیرات مختلف از یک چهارم در طول مراحل مختلف تاریخ خود تبدیل شده است.

کتاب هند باستان

آرتور لولین بشم
آرتور لوین بشم (24 مه 1914 - 27 ژانویه 1986) مورخ برجسته، هند شناس و نویسنده تعدادی کتاب بود. او به عنوان استاد دانشکده مطالعات شرقی و آفریقایی، لندن در دهه 50 و 1960، تعدادی از مورخان مشهور هندی از جمله استادان R.S را تدریس کرد.
قسمت هایی از کتاب هند باستان (لذت متن)
هند و مردمش از جهت دیگری نیز به لحاظ تاریخی متفاوتند و آن میزان تلاش آن ها برای نگهداشت پیوندشان با گذشته دور خودشان است. بسیاری از هندی های امروزی بسیار بیش از ساکنان بین النهرین یا مصر امروزی با فرهنگ های باستانی کشورشان در تماسند. مثلا، عراقی های امروز با مردمان بین النهرین که نخستین شهرها را بنا نهادند تقریبا هیچ وجه مشترکی ندارند. به واقع، عقاید مذهبی، سیاسی، و اجتماعی سومریان و بابلیان که در بین النهرین نخستین می زیستند عمدتا یادگارهایی مهجورند. مردمان بعدی، از جمله مسلمانان عرب، یا بر مردمان پیشین غالب آمدند و آن ها را ریشه کن ساختند یا آن ها را جذب خود کردند و به کیش و آیین خودشان در آوردند.