کتاب بامگارتنر

Baumgartner
  • 20 % تخفیف
    140,000 | 112,000 تومان
  • موجود
  • انتشارات: یکشنبه یکشنبه
    نویسنده:
کد کتاب : 135735
مترجم :
شابک : 978-6225636248
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 148
سال انتشار شمسی : 1403
سال انتشار میلادی : 2023
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 27 اردیبهشت

معرفی کتاب بامگارتنر اثر پل استر

کتاب «بامگارتنر» رمانی نوشته پل استر، نویسنده شناخته شده آمریکایی است. این رمان کم حجم سال 2023 به زبان انگلیسی انتشار یافت و در عین فشردگی وسعت بی پایانی از عشق، خاطرات و اندوه را روایت می کند. «بامگارتنر» هجدهمین رمان پل آستر به حساب می آید و داستان زندگی مردی را روایت می کند که در هفتادسالگی همچنان خاطرات همسر مرده خود را مرور می کند. سای بامگارتنر در یادآوری گذشته فقط به زندگی عاشقانه خود و همسرش نمی پردازد و خاطرات خود با پدر و دیگر اعضای خانواده را هم مرور می کند.
رمان از صبحی آغاز می شود که سای بامگارتنر، پدیدارشناس، نویسنده و استاد فلسفه دانشگاه که تا بازنشستگی فاصله ای ندارد از خواب بیدار شده و با مجموعه ای از اتفاقات عجیب و غریب رو به رو می شود. ابتدا سای دست خود را با شعله گاز می سوزاند بعد دختر نظافتچی با او تماس می گیرد و می گوید که پدرش دو تا از انگشت های دست خود را قطع کرده و نمی تواند برای نظافت به خانه سای برود. بامگارتنر در حال نوشتن یادداشتی درباره کیر کگور، فیلسوف پست مدرن است که با مجموعه ای از حوادث غیرمنتظره رو به رو می شود و همین موضوع باعث می شود که دست از کار نوشتن بکشد و غرق در خاطرات گذشته شود. سای 9 سال پیش همسرش آنا را در حادثه شنا از دست داده است. رمان در مارپیچ‌هایی از خاطره پیش می رود و گذشته نقش موثری در آشنایی با شخصیت سای و آنا دارد. آن ها چهل سال با هم زندگی کردند و سای خاطرات فراوانی از زندگی با آنا را به یاد می آورد و آستر به عنوان نویسنده در خلال این یادآوری ها سوالی را مطرح می کند و مخاطب را با این پرسش رو به رو می کند که چرا ما لحظات خاصی را به یاد می آوریم و برخی دیگر را فراموش می کنیم؟

کتاب بامگارتنر

پل استر
پل استر، زاده ی 3 فوریه ی 1947، نویسنده ای آمریکایی است. استر پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه کلمبیا در سال 1970، به پاریس رفت و به ترجمه ی آثار ادبی فرانسوی روی آورد. او از زمان بازگشت خود به آمریکا در سال 1974، کتاب های شعر، مقاله و رمان های متعددی را به چاپ رسانده است. آثار پل استر به بیش از چهل زبان ترجمه شده اند.