کتاب کشور آخرین ها (جیبی)

In the Country of Last Things
  • 30,000 تومان
  • تمام شد ، اما میاریمش 😏
  • انتشارات: افق افق
    نویسنده:
کد کتاب : 3829
مترجم :
شابک : 9786003531222
قطع : جیبی
تعداد صفحه : 240
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 1987
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

کشور آخرین ها (رقعی)
In the Country of Last Things
  • 30,000 تومان
  • تمام شد ، اما میاریمش 😏
  • انتشارات: افق افق
    نویسنده:
کد کتاب : 15261
مترجم :
شابک : 978-9643690156
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 176
سال انتشار شمسی : 1390
سال انتشار میلادی : 1987
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 6
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب کشور آخرین ها (جیبی) اثر پل استر

کتاب کشور آخرین ها، رمانی نوشته ی پل استر است که اولین بار در سال 1987 به انتشار رسید. داستان این رمان در قالب نامه ای از طرف زنی جوان به نام آنا بلوم به دوست دوران کودکی اش روایت می شود. آنا به شهری بی نام و نشان آمده که در گرداب آشوب و بی نظمی غرق شده است. در این محیط غم افزا و بی روح، هیچ صنعت یا تولیدی وجود ندارد و مردم در زباله ها به دنبال چیزهایی می گردند که دوباره بفروشند و چیزی که نیاز دارند را به دست آورند. حاکمان شهر، جایگاهی متزلزل دارند و فقط به دنبال جمع آوری فضولات انسانی و اجساد برای تأمین سوخت هستند. آنا به این شهر آمده تا به دنبال برادرش، ویلیام بگردد. اما آیا او می تواند در این شرایط سخت و پساآخرالزمانی، برادرش را پیدا کند؟

کتاب کشور آخرین ها (جیبی)


ویژگی های کتاب کشور آخرین ها (جیبی)

پل استر از نویسندگان پرفروش آمریکا

پل استر
پل استر، زاده ی 3 فوریه ی 1947، نویسنده ای آمریکایی است. استر پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه کلمبیا در سال 1970، به پاریس رفت و به ترجمه ی آثار ادبی فرانسوی روی آورد. او از زمان بازگشت خود به آمریکا در سال 1974، کتاب های شعر، مقاله و رمان های متعددی را به چاپ رسانده است. آثار پل استر به بیش از چهل زبان ترجمه شده اند.
نکوداشت های کتاب کشور آخرین ها (جیبی)
Powerful, enigmatic, imaginative.
قدرتمند، اسرارآمیز و پر از تخیل.
The Washington Post Book World

Reminiscent in many ways of Orwell’s 1984.
این اثر از بسیاری از جهات، یادآور کتاب «1984» اثر اورول است.
The Atlanta Journal Constitution

A spare, powerful novel.
رمانی موجز و قدرتمند.
Amazon Amazon

قسمت هایی از کتاب کشور آخرین ها (جیبی) (لذت متن)
او نوشته بود بعضی ها آن قدر لاغر می شوند که گاهی وقت ها باد آن ها را با خود می برد. بادهای شهر وحشی و بی امانند. معمولا آدم های خیلی لاغر دو سه نفری با هم حرکت می کنند و خود را با طناب و زنجیر به همدیگر می بندند تا بتوانند هنگام وزش باد ثابت بمانند. دیگران از بیرون رفتن صرف نظر می کنند. در گوشه و کنار خانه چمباتمه می زنند و پایه ی میز یا وسیله ی دیگری را می چسبند. برای آن ها حتی آسمان صاف هم خالی از خطر نیست. فکر می کنند بهتر است آرام در گوشه ای بمانند تا باد آن ها را نبرد و به سنگ ها نکوبد.

هم چنین بعضی ها آن قدر به کم غذایی عادت می کنند که دست آخر اصلا نمی توانند چیزی بخورند. اما وضع آن هایی که با گرسنگی می جنگند از این هم بدتر است. فکر کردن زیاد به غذا تنها مایه ی مزاحمت است. با وجود این بعضی ها دچار وسواس اند، مدام غذا می خواهند و برای به دست آوردن کم ترین مقدار غذا بزرگ ترین ریسک ها را به جان می خرند، اما هرچه بیابند برایشان کافی نیست. آن ها سیری ناپذیرند. مثل حیوانات غذا را با سرعت گاز می زنند و می بلعند، با انگشت های استخوانی شان قطعه ها را می درند و آرواره های لرزانشان هرگز از حرکت باز نمی ماند. بیشتر غذا از چانه شان پایین می ریزد و آن چه را هم فرو می دهند معمولا پس از چند دقیقه استفراغ می کنند. نوعی مرگ آرام است؛ گویی غذا آتش یا یکجور دیوانگی است که آن ها را از درون می سوزاند. فکر می کنند برای زنده ماندن است که غذا می خورند، ولی دست آخر خودشان هستند که خورده می شوند.

به طور کلی مردم فکر می کنند اوضاع در گذشته هر چه قدر که بد بوده، بهتر از امروز بوده است.