کتاب دین و نگرش نوین

Religion and the modern mind
کد کتاب : 136425
مترجم :
شابک : 978-9645616098
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 375
سال انتشار شمسی : 1397
سال انتشار میلادی : 1952
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 24 اردیبهشت

معرفی کتاب دین و نگرش نوین اثر والتر ترنس استیس

کتاب دین و نگرش نوین، در واقع، به زمینه معرفتی‌ای مربوط می‌شود که «فلسفۀ دین» نام دارد. در عین حال، به برخی از مسائل کلامی و نیز به تاریخ مناسبات و روابط دین و علم، علی‌الخصوص از رنسانس بدین سو، هم می‌پردازد. تأثیری که رشد و تحول کمی و کیفی علم، در روزگار نو، بر دین، فلسفه، و اخلاق نهاده است و سود و زیان‌هایی که مدافعان حریم دین و دیانت‌پیشگی از این تأثیرات برده‌اند، دست‌کم تا آنجا که به فرهنگ مسیحی وجهان غرب ربط می‌یابد، در این نوشته انعکاس دارد.
مولف در جای‌جای این کتاب تأکید می‌کند که رشد و پیشرفت علم منطقا هیچ‌گونه تأثیر منفی بر دین ودیانت‌پیشگی ندارد. فقط گذرهای روان‌شناختی (در برابر گذرهای منطقی) است که گه‌گاه سبب شده است که در ذهن و روح پاره‌ای از آدمیان رشد علم و بقاء دین را ناسازگار جلوه‌گر سازد. به عبارت دیگر، به نظر دقیق، تعارض و تضادی میان علم و دین وجود ندارد. از این گذشته، بشر به دین نیازمند است و غالب نابهنجاری‌ها و نابسامانی‌هایی ‌که ‌در صحنۀ زندگی فردی و جمعی روی‌می‌نمایند، نتیجۀ اعراض آدمیان از پیام‌های آسمانی یا عدم التفات درخور به این پیام‌هاست.

کتاب دین و نگرش نوین

والتر ترنس استیس
والتر ترنس استیس (Walter Terence Stace) (زاده ۱۷ نوامبر ۱۸۸۶ - مرگ ۲ اگوست ۱۹۶۷) فیلسوف انگلیسی بود. پژوهش‌های او عمدتاً در زمینه فلسفه هگل، عرفان و نسبی‌گرایی اخلاقی است. استیس تحصیلات خود را به ترتیب در باث کالج انگلستان، فتر کالج اسکاتلند و ترینیتی کالج ایرلند به پایان رساند. در سال ۱۹۳۲ به دانشیاری فلسفه در دانشگاه پرینستون آمریکا و در سال ۱۹۳۵ به سمت استادی در همان دانشگاه منصوب شد.