کتاب کلید آگاتا

Agatha'nın Anahtarı
کد کتاب : 137053
مترجم :
شابک : 978-6004059763
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 199
سال انتشار شمسی : 1403
سال انتشار میلادی : 1999
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 21 شهریور

معرفی کتاب کلید آگاتا اثر احمد امید

آگاتا کریستی، نویسندهٔ مشهور انگلیسی، در دههٔ ۱۹۲۰ به طور مرموزی به مدت یازده روز در استانبول ناپدید شد. آنچه نویسنده در آن دوره در استانبول تجربه کرده، تا امروز به صورت یک راز باقی مانده است.
احمد امید، جنایی نویس برجسته و مشهور ترکیه ای، در کتاب کلید آگاتا داستانی پرکشش، به سبک داستان های پلیسی کلاسیک، بر اساس این اتفاق واقعی نوشته است. روزهایی که آگاتا کریستی در هتل پراپالاس گذرانده، علاقهٔ او به استانبول، ماجرای مرد متأهلی که از عشق او دیوانه شده، حسادت، خودخواهی و یک قتل بی نقص...
احمد امید در این کتاب ماجراها را با آگاتا کریستی شروع می کند و با سربازرس نوزات ادامه می دهد، ولی در کنار همهٔ این جنایت ها، داستان هایی تکان دهنده از زندگی انسان ها را هم روایت می کند. داستان ها در ترکیه اتفاق می افتند و دربارهٔ فرهنگ زندگی مردم این کشورند. در واقع، خواننده تا حدودی با ویژگی ها و سنت های جامعهٔ ترک نیز آشنا می شود. زبان روایت داستان ها به قدری ساده و روان است که ممکن است به قصد خواندن یکی دو داستان، کتاب را در دست بگیرید، ولی در چشم بر هم زدنی، به انتهای کتاب برسید.

کتاب کلید آگاتا

احمد امید
احمد امید، زاده ی 12 جولای 1960، نویسنده ای اهل ترکیه است. او بیشتر به خاطر رمان های جنایی خود شناخته می شود. امید در سال 1979 به استانبول رفت و در دانشگاه مرمره مشغول تحصیل شد. او در همین دانشگاه با همسر آینده اش آشنا شد و در سال 1981 با او ازدواج کرد. امید در سال 1985 با استفاده از یک بورس، به مسکو رفت و در آکادمی روسیه در رشته ی علوم اجتماعی تحصیل کرد. احمد امید نوشتن شعر را در زمان اقامتش در مسکو آغاز نمود.