کتاب حرفه سینماگر 3: طراح لباس

Costume Design
کد کتاب : 137371
مترجم :
شابک : ‏‫‭978-6227858617‬‬
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 244
سال انتشار شمسی : 1403
سال انتشار میلادی : 2012
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 21 شهریور

معرفی کتاب حرفه سینماگر 3: طراح لباس اثر دبورا نادولمن لاندیس

کتاب «حرفه سینماگر3: طراح لباس» اثر دبورا نادولمن لاندیس، کتابی در حوزه‌ی طراحی لباس فیلم است که نگاهی عمیق و متفاوت به هنر و فرآیند طراحی لباس دارد. لاندیس، خود یک طراح لباس معروف و موفق است، در این کتاب، راهنمایی‌های جامعی را ارائه می‌دهد. قابل ذکر است که این کتاب از مجموعه کتب «حرفه سینماگر» است که توسط نشر چشمه به فارسی ترجمه و چاپ شده تا موضوعات مختلفی را در حوزۀ سینما آموزش دهد.
لاندیس کتاب را با تعریف کارکرد واقعی لباس ها در داستان سرایی شروع می کند. به عقیدۀ او، لباس‌ها ابزاری حیاتی برای هر کارگردان فیلم هستند، زیرا آنها شخصیت‌ها را زنده می‌کنند و تاریخ و شخصیت آن‌ها را از طریق پارچه، برش، الگو، رنگ و تناسب برای مخاطبان آشکار می‌کنند. نویسنده همچنین بر ماهیت همکارانه و مشارکتی طراحی صحنه و لباس تاکید می‌کند و به جزئیات نحوه‌ی همکاری نزدیک طراحان لباس با کارگردانان، بازیگران و طراحان تولید می‌پردازد. لاندیس توضیح می‌دهد که این همکاری برای اطمینان از اینکه لباس‌ها شخصیت‌ها را دقیقا به تصویر می‌کشند و روایت بصری فیلم را تقویت می‌کنند، ضروری است.
یکی از ویژگی‌های برجسته‌ی کتاب گنجاندن مصاحبه با 14 طراح لباس از سراسر جهان از جمله ایالات متحده، ژاپن، ایتالیا و بریتانیا است. این مصاحبه‌ها بینش‌ها و راهکارهای ارزشمندی را در مورد فرآیندهای خلاقانه برخی از معتبرترین متخصصان طراحی لباس در اختیار خوانندگان قرار می‌دهد. این مصاحبه‌ها بیان کننده‌ی دیدگاه‌های متنوعی هستند چراکه هر طراح لباس بر روی طیف وسیعی از پروژه‌ها کارکرده و تجربیات مشترک و خاص آن‌ها می تواند به علاقه‌مندان به فعالیت در این صنعت، از تأمین بودجه تا شخصیت‌پردازی، می‌تواند به علاقه‌مندان به این هنر، بسیار کمک کند. علاوه بر این، این کتاب به عنوان یک کتاب درسی در مدارس فیلمسازی تدریس می‌شود و جدای از آن، خواندنش برای هر کسی که به مد، فیلم و داستان‌سرایی علاقه دارد توصیه می‌شود.

کتاب حرفه سینماگر 3: طراح لباس

دبورا نادولمن لاندیس
دبورا نادولمن‌لاندیس (1952-) طراح لباس و نویسنده امریکایی می‌باشد.