کتاب مسئولیت پذیری

Taking Responsibility
اتکای به خود و زندگی پاسخگو
کد کتاب : 14082
مترجم :
شابک : 978-9646127791
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 215
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1996
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : 22 اردیبهشت

معرفی کتاب مسئولیت پذیری اثر ناتانیل براندن

در مسئولیت پذیری ، براندن چهار هدف را مشخص می کند: روشن کردن معنی و پیامدهای مسئولیت پذیری از خود به عنوان راهی برای زندگی و بودن در جهان. نشان دادن اینکه این عمل یک فشار سنگین نیست بلکه منبع شادی و قدرت شخصی است. به این نتیجه برسیم که ما خودمان را خلق می کنیم - هویت خود را شکل می دهیم - از طریق آنچه می خواهیم مسئولیت آن را بر عهده بگیریم. و برای نشان دادن اینکه خود مسئولیت پذیری ، اعتماد به نفس و فردگرایی برای رفاه جامعه ما ضروری است. "" چه اهداف ما مربوط به مسائل شغلی و یا روابط عاشقانه باشد ، باید درک کنیم که موفقیت و خوشبختی چه ارتباطی با خود ما دارند، مسئولیت. ما باید بدانیم که چه چیزی به ما مربوط است و چه چیزی از عهده ما بر نمی آید. ما باید درک کنیم که استقلال با عمل فکری - یعنی انتخاب نگاه کردن به جهان از طریق چشمان خودمان - و انتخاب آگاهانه ارزشهایی که ما را راهنمایی می کند ، آغاز می شود ، نه اینکه به طور منفعل آنها را از دیگران بپذیریم. مسئله خود مسئولیت پذیری ، به گفته براندن ، در دنیای مدرن فوریت های جدیدی به دست آورده است ، که در آن کار ذهن جایگزین کار عضلات شده است. ساختارهای اقتدارگرا و سلسله مراتبی جای خود را به ساختارهای ارتباطی بازتر و ارتباطی می بخشند. مهارتهای شناختی از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند. دنیای امروز به مردان و زنانی نیاز دارد که بتوانند و مایل به فکر کردن باشند ، خودمحور و خود مدیریت باشند ، به مشکلات پیشروانه پاسخ دهند نه اینکه منفعلانه منتظر بمانند تا شخص دیگری "کاری را انجام دهد" ، مبتکر و متفکر باشد. وی در مسئولیت پذیری - هیجان انگیزترین اثر براندن - نه تنها اهمیت شخصی و اجتماعی اعتماد به نفس بلکه مراحل خاصی را که با آن می توان به دست آورد ، نشان می دهد.

کتاب مسئولیت پذیری

ناتانیل براندن
ناتانیل براندن، زاده ی 9 آپریل 1930 و درگذشته ی 3 دسامبر 2014، روان درمانگر و نویسنده ا‎‎ی کانادایی-آمریکایی بود که شهرت زیادی به دلیل کار بر روی روانشناسی عزت نفس داشت. براندن در هر سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا به تحصیل در رشته ی روانشناسی پرداخت و در دانشگاه های UCLA، نیویورک و کالیفرنیا تحصیل کرد.
نکوداشت های کتاب مسئولیت پذیری
This is Nathanial Branden's summa—a brilliant, readable, and profoundly important book.
این خلاصه کتاب ناتانیل براندن است - کتابی درخشان ، خواندنی و بسیار مهم.
Tom Peters, co-author of In Search of Excellence

Nathanial Branden will undoubtedly rank as one of the great psychologists of the twentieth century.
بدون شک ناتانیل براندن به عنوان یکی از روانشناسان بزرگ قرن بیستم قرار خواهد گرفت.
Colin Wilson, author of The Outsider

قسمت هایی از کتاب مسئولیت پذیری (لذت متن)
هرکسی مسئولیت فکر کردن را قبول می کند، هرکس انتخاب می کند که آگاهانه عمل کند، زندگی بهتری برای اشخاصی که با آنها در ارتباط است فراهم می آورد. من مسئول انتخاب ها، تصمیمات و اقدامات خود هستم. این من هستم که انتخاب می کنم. این من هستم که تصمیم می گیرم و اقدام می کنم. اگر این کارها را با علم به این که مسئول هستم انجام بدهم، احتمال این که رفتار عاقلانه تر و هوشیارانه تری را به نمایش بگذارم بیشتر می شود. اگر به این حقیقت توجه کنیم که ما مسئول انتخاب ها، تصمیمات و اقدامات خود هستیم با احتمال بسیار بیشتری تصمیم می گیریم و انتخابی می کنیم که بعدا اسباب خجالت و شرمساری ما نشود. این گونه می توانیم رفتار عاقلانه تری را به نمایش بگذاریم.