کتاب روان شناسی عزت نفس

Six Pillars of Self-Esteem
روان شناسی کاربردی
کد کتاب : 1944
مترجم :
شابک : 978-964671635-3
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 304
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1994
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 36
زودترین زمان ارسال : 21 اردیبهشت

در فهرست کتاب هایی که زندگیتان را دگرگون خواهند کرد

معرفی کتاب روان شناسی عزت نفس اثر ناتانیل براندن

کتاب روانشناسی عزت نفس، اثری نوشته ی ناتانیل براندن است که اولین بار در سال 1994 به چاپ رسید. این کتاب، اثری ضروری برای هر کسی است که به جنبه های شخصی یا حرفه ای مربوط به عزت نفس علاقه دارد. این اثر نشان می دهد که چرا عزت نفس، نقشی اساسی در سلامت روان، موفقیت، رضایت شخصی و روابط مثبت ایفا می کند. براندن، شش تمرین اقدام-محور را برای زندگی روزمره ارائه می کند که درکی کامل از مبانی عزت نفس به خواننده می بخشند. او همچنین به اهمیت عزت نفس در پنج حوزه ی محل کار، تربیت فرزندان، تحصیل، روان درمانگری و فرهنگ می پردازد. کتاب روانشناسی عزت نفس، راهنمایی کاربردی و قابل اتکا برای معلمان، والدین، مدیران و درمانگرانی است که مسئول رشد و گسترش عزت نفس در افراد دیگر هستند.

کتاب روان شناسی عزت نفس

ناتانیل براندن
ناتانیل براندن، زاده ی 9 آپریل 1930 و درگذشته ی 3 دسامبر 2014، روان درمانگر و نویسنده ا‎‎ی کانادایی-آمریکایی بود که شهرت زیادی به دلیل کار بر روی روانشناسی عزت نفس داشت. براندن در هر سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا به تحصیل در رشته ی روانشناسی پرداخت و در دانشگاه های UCLA، نیویورک و کالیفرنیا تحصیل کرد.
نکوداشت های کتاب روان شناسی عزت نفس
Filled with insight into human motivation and behavior.
سرشار از بینش هایی درباره ی انگیزه ها و رفتارهای انسانی.
Amazon Amazon

It gives us a set of foundations upon which to build our families, our schools and our businesses.
این اثر، مجموعه ای از مبانی را در اختیارمان می گذارد تا بر روی آن ها، خانواده هایمان، مدارسمان و کسب و کارهایمان را بسازیم.
Dennis Waitley, author of The Psychology of Winning

A sensible guide to daily living.
راهنمایی عقلانی برای زندگی روزمره.
Publishers Weekly Publishers Weekly

قسمت هایی از کتاب روان شناسی عزت نفس (لذت متن)
ارزش عزت نفس، صرفا در این نیست که به ما امکان می دهد احساس بهتری داشته باشیم، بلکه به ما فرصتی می دهد تا بهتر زندگی کنیم. به ما امکان می دهد با چالش های زندگی بهتر رو به رو شویم و از فرصت های مطلوب بهره برداری بیشتری بکنیم.

هرچه عزت نفس ما بیشتر باشد، ارتباطات ما آشکارتر، صادقانه تر و مناسب تر می شود زیرا به این نتیجه می رسیم که افکاری اندیشمند داریم و به همین دلیل از آشکار شدن ها هراسی به دل راه نمی دهیم. هرچه عزت نفس ما کمتر باشد، ارتباطمان تیره تر و ناآشکارتر می شود. زیرا به اندیشه و احساس خود مطمئن نیستیم و از واکنش مستمع خود می ترسیم.

خودپذیری، پیش شرط رشد و تحول است. از این رو، اگر با اشتباهی که کرده ام رو به رو شوم، اگر بپذیرم که این اشتباه از آن من بوده است، می توانم از آن درسی بیاموزم و در آینده بهتر ظاهر شوم. نمی توانم از اشتباهی که فکر می کنم انجام نداده ام، مطلبی یاد بگیرم.